کد خبر: 1115142
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی سراسر کشور تفاهمنامه همکاری امضا می‌کند.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی سراسر کشور تفاهمنامه همکاری امضا می‌کند.
مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه با هدف حمایت از طرح‌های دانش‌محور و اشتغالزایی تا پایان سال‌جاری با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی تمامی استان‌های کشور تفاهمنامه همکاری مشترک به امضا می‌رسد، گفت: این بنیاد تفاهمنامه‌های همکاری را با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی در راستای منویات مقام معظم رهبری، تحقق سیاست‌های مد نظر ایشان و عمل به شعار سال ۱۴۰۱ و با هدف حمایت از هسته‌ها و واحد‌های فناوری مستقر در این پارک‌ها و مراکز به امضا می‌رساند.
محمد ترکمانه افزود: به تازگی تفاهمنامه همکاری میان بنیاد برکت و پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی برای حمایت از ۳۰۰ طرح دانش‌محور به امضا رسیده است. وی ادامه داد: همچنین با پارک‌های علم و فناوری استان‌های هرمزگان، کرمانشاه و همدان نیز تفاهمنامه‌هایی به امضا رسیده است تا در هر یک از این پارک‌ها از ۲۰۰ طرح دانش‌محور حمایت شود. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد از هسته‌ها و واحد‌های فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی از طریق پرداخت تسهیلات متناسب با میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز یا مشارکت در طرح از طریق مشارکت در سهام، مشارکت مدنی و عقود مبادله‌ای حمایت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا پایان سال‌جاری حمایت از یک‌هزارو ۲۰۰ طرح دانش‌محور در هسته‌ها و واحد‌های فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی را در دستور کار دارد. ترکمانه تأکید کرد: بنیاد برکت برای حمایت از هر طرح دانش محور به طور متوسط ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر می‌گیرد که با احتساب سایر آورده‌ها، مجموع حجم سرمایه‌گذاری برای هر طرح به یک‌میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. وی درباره میزان اشتغال ایجاد شده با حمایت از طرح‌های دانش‌محور توضیح داد: با حمایت و راه‌اندازی هر طرح، به طور متوسط برای ۸ نفر اشتغال مستقیم و فرصت کسب‌وکار ایجاد می‌شود. مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: بنیاد برکت برای سال ۱۴۰۲ نیز حمایت از طرح‌های دانش‌محور در هسته‌ها و واحد‌های فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی را در دستور کار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار