کد خبر: 1115028
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
سیدافقهی:
کارشناس مسائل غرب آسیا، هدف انتخابات پارلمانی بحرین را بزک کردن چهره زشت و ددمنشانه خاندان حاکم بر این کشور ارزیابی کرد و گفت: این انتخابات فرمایشی است زیرا هیچ نیرو یا سازمان مردم نهاد یا حزب مخالفی در آن مشارکت ندارد.

سید هادی سید افقهی درباره وضعیت مردم بحرین در سایه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور، خاطرنشان کرد: شیعیان بحرین از سال های گذشته برای احقاق خواسته های مشروع، قانونی و تاریخی خود قیام کردند اما این قیام توسط نظامیان اشغال‌گر سعودی، با خشن ترین ابزارها و روش ها سرکوب شد.

وی در تشریح چگونگی منزوی کردن شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه گفت: عده ای از مردم بحرین، مخصوصا رهبران حزب «الوفاق» مثل شیخ علی سلمان و دیگر شخصیت های فقهی، دانشگاهی و مردمی، در زندان و تحت شدیدترین شکنجه های روحی و جسمی هستند. عده ای دیگر بعد از سلب تابعیت، از این کشور اخراج شدند که در راس آنها آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین قرار دارد.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه خیلی از رهبران سیاسی از ترس اخراج و اعدام، مجبور به ترک وطن شدند، افزود: قشر عظیمی از مردم بحرین که قشر خاکستری محسوب می شوند اکنون برای احقاق حقوق خود و در عین حال، در اعتراض به عادی سازی روابط منامه با تل‌آویو تظاهرات های پراکنده ای انجام می دهند که به شدیدترین شکل سرکوب می شود.

صهیونیست‌ها تا مغز استخوان رژیم حاکم نفوذ کرده‌اند

سیدافقهی، رژیم حاکم بر بحرین را در کنترل کامل قدرت‌های خارجی به ویژه رژیم صهیونیستی ارزیابی و خاطرنشان کرد: این انتخابات امروز شنبه در شرایطی برگزار می شود که صهیونیست‌ها تا مغز استخوان رژیم حاکم نفوذ کرده و حتی توافقنامه های همکاری امنیتی علیه ایران را علنی کرده اند.

وی با بیان اینکه رژیم حاکم بر بحرین تمام پل های پشت سر خود را در ارتباط با ایران خراب کرده است، افزود: نفوذ صهیونیست ها تا حدی است که در حال تاسیس محله یهودی نشین در کشور مسلمان بحرین هستند تا یهودیانی از دیگر مناطق دنیا به این کشور مهاجرت و تابعیت بگیرند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، تغییر نسبت جمعیتی شیعیان بحرین به دیگر اقلیت های این کشور را طراحی دیگر رژیم آل خلیفه ارزیابی کرد و گفت: تلاش دیگر که ارتباط مستقیم با انتخابات دارد، تغییر موازنه دموگرافیک یعنی نسبت جمعیتی است. همه می دانند که شیعیان بحرین هم ساکنان اصلی و هم اکثریت جمعیت این جزیره هستند اما اکنون جمعیت هایی از ملیت های مختلف بنگلادشی، هندی و عربی و ... را به این کشور انتقال داده و به آنها تابعیت می دهند تا شیعیان را از اکثریت بیاندازند و خطر قیام شیعی را از بین ببرند.

انتخابات بحرین نشانه‌های حداقلی مردم‌سالاری را ندارد

سیدافقهی انتخابات بحرین را فرمایشی ارزیابی کرد و افزود: این انتخابات نشانه های حداقلی مردم سالاری را نیز ندارد و هیچ نیرو، حزب یا حتی سازمان مردم نهاد مخالفی که بتواند آلترناتیو جریان حاکم باشد، در آن مشارکت  ندارد.

وی، دعوت از پاپ و شیخ الازهر به عنوان رهبران مذهبی بخشی از جهان اسلام و مسیحیت را حرکتی نمایشی برای ترمیم چهره ددمنشنانه رژیم آل خلیفه دانست و گفت: این دعوت در چارچوب معاهده صهیونیستی-فراماسونری ابراهیم (معاهده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) صورت گرفت و با اینکه به صورت تلویحی، پاپ و شیخ الازهر مسائل حقوق بشری و لزوم گفت و گو بین شیعه و سنی را در دیدار خود مطرح کردند اما آل خلیفه از حضور آنها برای تحکیم رژیم خود نهایت سوءاستفاده را انجام داد.

این کارشناس مسائل جهان اسلام به ۱۳۰ دلیل مخالفان رژیم آل خلیفه در مصاحبه های منتشر شده در رسانه ها و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: مخالفان، این انتخابات را شفاف، عادلانه، آزاد و مطابق اصول مردم سالاری ارزیابی نمی کنند.

سیدافقهی گفت: شرایط ثبت نام کاندیداها و گونه‌شناسی سیاسی کاندیداها موید این موضوع است که نیروهای مخالف در بحرین نه تنها حق شرکت در انتخابات را ندارند بلکه حتی اظهار وجود هم برای آنها هزینه سنگینی خواهد داشت.

وی به برخورد تبعیض آمیز برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ارتباط با انتخابات بحرین اشاره کرد و افزود: در عراق که آزادی نسبی وجود داشت برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهان برگزاری انتخابات زیر نظر سازمان ملل بودند اما هرگز خواستار حضور سازمان های بی طرف مثل اتحادیه عرب یا سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات بحرین نشدند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: انتخابات پارلمان بحرین هدفی جز بزک کردن چهره کریه و ددمنش آل خلیفه ندارد و این رژیم در سایه سکوت مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری و دولت های عربی و اسلامی در جهت نابود کردن حقوق مدنی مردم بحرین و سلب هویت آنها حرکت می کند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار