کد خبر: 1114769
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
یک عضو ائتلاف الفتح عراق گفت که عملیات‌های ترور اخیر در این کشور از کشور‌های خارجی و با عاملیت مزدوران داخلی صورت می‌گیرد.

«علی الفتلاوی» از اعضای ارشد ائتلاف الفتح عراق امروز (پنج‌شنبه) گفت که عملیات‌های ترور و آتش‌ سوزی‌های اخیر از سوی طرف‌های خارجی برنامه‌ریزی شده و مزدوران داخلی آن را اجرا می‌کنند.

الفتلاوی به پایگاه خبری المعلومه گفت که هر زمان گشایش یا موفقتی در عراق رخ می‌دهد، این اقدامات با هدف بر هم زدن امنیت و ثبات آغاز می‌شود و هنگامی که یک موفقیت سیاسی یا اجتماعی به وجود می‌آید باید برخی موانع به شکل مصنوعی ایجاد شوند تا آن را موفقیت‌ها را خنثی کند.

الفتلاوی افزود: «این گونه اقدامات برای برهم زدن امنیت کشور است، اما وحدت و یکپارچگی گروههای سیاسی حامی دولت محمد السودانی تمامی این تلاش‌ها را با شکست مواجه خواهند کرد و اگر چنین اقداماتی در روزهای آتی افزایش یابد، بی شک عاملان آن کشف و مجازات خواهند شد».

اشاره این شخصیت سیاسی عراقی به ترور یک تبعه آمریکایی به نام «استیفن ترول» در روز دوشنبه است که گفته می‌شود به طرز فجیعی به قتل رسیده است.

در همین راستا «علی العسکری» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای در خصوص قتل یک تبعه آمریکایی در بغداد نوشت که این واقعه از دو جهت خارج نیست:

اول: تلاشی برای تنش ‌‌‌آفرینی برای دولت فعلی و ضعیف نشان دادن آن است تا اوضاع را بر هم زده و میان گروههای حامی دولت فتنه‌انگیزی کند.

دوم: هر کسی که این کار را انجام داده، یک عنصر مزدور بدون وجدان بوده است، وگرنه چگونه می‌توان یک انسان را اینگونه به قتل رساند. در هر دو صورت دولت باید هرچه سریع‌تر دست به بازداشت جنایتکاران بزند و آن‌ها را به دست عدالت بسپارد.

تأکید حزب‌الله عراق برای مجازات عاملان قتل این تبعه آمریکایی در حالی است که رسانه‌های سعودی از جمله الشرق الاوسط و العربیه، شب گذشته بدون هیچ سند و مدرکی مدعی شدند که گروه «اصحاب الکهف» از گروههای مقاومت عراق دست به این اقدام زده و مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

در این راستا «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق نیز روز سه شنبه در کنفرانس هفتگی خود درباره این موضوع گفت:  «زمان وقوع این جنایت محل سؤال است. امنیت برای ما خط قرمز محسوب می‌شود و هر کسی که بخواهد با پرونده‌های امنیتی ما را محک بزند، باید به او گفت که دست از تلاش بردارد، چرا که به نتیجه نمی‌رسد».

یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق شامگاه دوشنبه خبر داد که یک شهروند آمریکایی در مرکز بغداد کشته شده است.


«استیفن ترول» تبعه آمریکایی که روز دوشنبه، افراد ناشناس ترور کردند.

این منبع گفت: افراد مسلح ناشناس به سمت خودروی پرادو در منطقه الکراده در مرکز بغداد تیراندازی کردند که باعث شد شهروند حاضر در ماشین، کشته شود. ساعاتی بعد، منابع عراقی به نقل از نیروهای مسلح کانادا گزارش دادند که یکی از افسران این کشور در بغداد و در «شرایط مبهمی» فوت کرده است.

صفحه رسمی نیروهای مسلح کانادا در صفحه توئیتر خود نوشت: اریک چیونگ امروز شنبه در شرایط غیر عملیاتی در بغداد فوت کرده است. در حال حاضر تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است. جزئیات بیشتری درباره این دو حادثه از سوی نیروهای مسئول عراقی منتشر نشده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار