کد خبر: 1114738
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
رییس دیوان عالی کشور:
رییس دیوان عالی کشور گفت: آگاه نبودن مردم نسبت به مسائل حقوقی یکی از مهمترین مشکلات در استان‌ها است که باید رفع این مشکل مورد توجه قرار گیرد.
 

حجت الاسلام احمد مرتضوی مقدم روز پنجشنبه در حاشیه ملاقات‌های مردمی هیات همراه رییس قوه قضاییه به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: سفرهای استانی رییس قوه قضاییه برای بررسی مشکلات قضایی مردم در استان‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این سفرها علاوه بر رییس قوه قضاییه مسوولان قضایی کشور از نزدیک با مردم گفت و گو می‌کنند و مشکلات آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم تصریح کرد: مشکلات مردم متنوع است و هر کدام پرونده و موضوع خاصی دارند و ما سعی می‌کنیم بشنویم و راهکار ارایه دهیم.

وی یادآور شد: پرونده‌هایی که در استان قابلیت اجرایی دارد به رییس کل دادگستری استان ارجاع می‌شود و آنهایی که نیاز است به تهران می‌بریم و خواسته‌های مربوط به سایر حوزه‌های قوه قضاییه به مراجع مربوط ارجاع می‌شود.

وی اظهار داشت: بعضی پرونده‌های قضایی مردم به دلیل ناآشنایی به مقررات قانونی و قضایی است که احساس می‌کنند به حق خود نرسیدند اما وقتی توجیه می‌‎شوند که بر مسیر قانونی حرکت نکردند قانع می‌شوند.

رییس دیوان عالی کشور در ادامه گفت: درخواست‌هایی که در سفرهای استانی جمع‌آوری می‌شوند به صورت ویژه بررسی خواهد شد.

در ملاقات‌های مردمی که امروز (پنجشنبه) در محل اداره کل بازرسی خراسان جنوبی برگزار شد معاون اول قوه قضاییه، رییس دیوان عالی کشور و سخنگوی قوه قضاییه مسایل و مشکلات قضایی مردم استان را بررسی کردند.

رئیس قوه قضاییه در سیزدهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه ( ۱۹ آبان) با استقبال استاندار ، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسوولان قضایی استان وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شد و سپس با جمعی از دانشجویان استان در دانشگاه بیرجند گفت و گو  و به سخنان آنان گوش داد و نیز در ادامه برنامه‌ها با قضات و کارکنان دادگستری استان دیدار کرد.

دیدار با تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان استان و همچنین دیدار با اقشار مختلف مردم و حضور در نشست شورای اداری و شورای قضایی استان از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان خراسان جنوبی است.

همچنین در جریان این سفر، ۱۹ نفر از مسئولان شورای عالی قوه قضاییه به تعدادی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی سفر می‌کنند تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آنها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

دیدار چهره به چهره معاون اول قوه قضاییه حجت الاسلام محمد مصدق با مردم در بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر مسئولان قضایی به خراسان جنوبی است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار