کد خبر: 1114722
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
رئیس‌جمهور ترکیه تصمیم روسیه برای خارج کردن نیروهایش از نزدیکی شهر خرسون در جنوب اوکراین را گامی مثبت خواند.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پنجشنبه (۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان) گفت تصمیم روسیه برای خارج کردن نیروهایش از نزدیکی شهر خرسون در جنوب اوکراین گامی مثبت است. 

به نوشته رویترز، او این اظهارنظر را در کنفرانس خبری قبل از سفر به ازبکستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای ترک و در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز مذاکرات مسکو و کی‌یف بیان کرد. 

پیش‌تر خبرگزاری روسی تاس گزارش داد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دستور خروج نیروها از پشت رودخانه دنیپر را صادر کرده است. رسانه‌ها چهارشنبه اعلام کردند که نیروهای روسیه در منطقه خرسون در جنوب اوکراین برای حفظ جان شهروندان  تصمیم به ترک این  منطقه گرفته‌اند.

وبگاه  شبکه خبری «راشاتودی» در این خصوص اعلام کرد که روسیه تصمیم گرفته نیروهای خود را از بخش راست رودخانه دنیپر از جمله خرسون خارج کند. وزارت دفاع  روسیه توضیح داد که می‌خواهد از تلفات غیرضروری در میان نیروهای خود جلوگیری کند و جان غیرنظامیان را نجات دهد.

ژنرال «سرگئی سوروویکین» فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین چهارشنبه به سرگئی شویگو گفت: اگر رژیم کی‌یف حمله ویرانگرتری به سد «کاخوفسکایا» انجام دهد، جریان آب ممکن است سرازیر شود که مناطق وسیعی را آب می‌برد و تلفات غیرنظامی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

سوروویکین گفت که خروج از این منطقه به جلوگیری از بدترین سناریو و همچنین حفظ نیرو‌ها در منطقه کمک می‌کند. شویگو نیز  به این ژنرال روس دستور داد  تا جابجایی امن را برای نظامیان و غیرنظامیان ترتیب دهد.

مسکو ماه گذشته پس از آن که ساکنان خرسون در یک همه‌پرسی به جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه رای دادند، این منطقه را به خاک خود الحاق کرد. خرسون در جنوب اوکراین از اولین مناطقی بود که تحت کنترل نیروهای نظامی روسیه قرار گرفت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار