کد خبر: 1114690
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
خبرگزاری رویترز نوشت: رفت و آمد مسافران و گردشگران در پاریس پایتخت فرانسه امروز پنجشنبه با اعتصاب کارگران مترو با اختلال جدی مواجه شد.

این رسانه افزود: این اختلال به دنبال تعطیلی کامل سومین خط مترو و فعالیت خطوط دیگر تنها در ساعات اوج رفت و آمد، پدید آمد.

رویترز افزود: اتحادیه تندروی فدراسیون عمومی کار (CGT) ازکارگران خود در سراسر کشور خواسته است دست از کار بکشند.

این رسانه خاطرنشان کرده دیگر اتحادیه ها به دنبال فراخوان های مشابهی در هفته های گذشته از پیوستن به اعتصابات خودداری کرده اند.

«موریل گیلبرت» رئیس اتحادیه‌ کارگری تندروی دیگری در فرانسه موسوم به «سولیداریز» (Solidaires)، به رویترز گفت که اتحادیه متبوعش به فراخوان برای اعتصاب سراسری نپیوسته است، زیرا «احساس می‌کند ظرفیت بسیج گسترده بر سر دستمزدها وجود ندارد و ترجیح می‌دهد بر بخش‌های خاص تمرکز کند».

رویترز نوشت اختلالاتی در رفت و امد گسترده تر قطارها ایجاد خواهد شد و معلمان نیز ممکن است در برخی مدارس کار را تعطیل کنند.

اعتصاب امروز پنجشنبه در یک فضای سیاسی متشنج در فرانسه انجام می شود زیرا دولت این کشور که فاقد اکثریت مستقیم در پارلمان است، بارها از اختیارات ویژه خود بر اساس قانون اساسی برای پیشبرد لایحه بودجه سال ۲۰۲۳ در پارلمان بدون رأی گیری استفاده کرده است.

اتحادیه‌ها همچنین بر توانایی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه برای تصویب اصلاحات بازنشستگی متمرکز شده‌اند. اکثر اتحادیه مخالف آن هستند و این امر می‌تواند باعث اعتراضات گسترده شود.

اعتصاب چند هفته‌ای به درخواست فدراسیون عمومی کاردر شرکت توتال انرژی که در پی کمبودهای عمده در پمپ بنزین‌ها انجام شد، با توافق بر سر دستمزدها پایان یافت.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار