کد خبر: 1113161
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از پرداخت 160 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهروز رحیم‌زاده در نشست با مدیر جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: در این استان بیش از دو هزار طرح مشاغل خانگی به بانک‌ها برای استفاده از تسهیلات معرفی شد که از این تعداد ۳۱۱ طرح با مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شدند.

وی افزود: ۳۴۰ طرح نیز از محل مستقل و پیشران محور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی برای استفاده از تسهیلات بانکی به این اداره کل ارسال شده و برای تسریع در استفاده از این تسهیلات تلاش می‌شود.

وی ادامه داد:  علاوه بر این واجدین شرایط طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل هم جهت استفاده از تسهیلات مالی معرفی شده و پیگیر تسریع در این زمینه هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل استان اردبیل بیان کرد: جهاد دانشگاهی نگاه علمی به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دارد و برای برون رفت از مسیر انحرافی باید از نتایج تحقیقات و تجارب این نهاد انقلابی استفاده شود چرا که تیمی ارزشمند در حوزه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی تشکیل شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل هم در این نشست با اشاره به روند فعالیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با هدف ساماندهی مشاغل خانگی سه هزار و ۳۲۲ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد با سه هزار و ۳۱۸  نفر تماس اولیه گرفته شده است.

مهران اوچی اردبیلی از ارزیابی سه هزار و ۳۱۶ نفر و استعداد سنجی دو هزار و ۴۷۳ نفر خبر داد و افزود: برای دو هزار و ۷۸۴ نفر مشاوره انجام و آموزش تخصصی و عمومی داده شده و برای دو هزار و ۱۷ نفر نیز اتصال به بازار مستقل یا پیشران محور محقق شده است.

وی با اشاره به تجربه موفق جهاد دانشگاهی در سایر استان‌ها در ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی و محلی مشاغل خانگی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی اردبیل برای ایجاد این نمایشگاه با همکاری اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام آمادگی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر