کد خبر: 1105603
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
ابراز نارضایتی رسانه انگلیسی از ساخت فیلم زندگی سرداران شهید
ایندیپندنت فارسی رسانه انگلیسی که با سرمایه سعودی‌ها اداره می‌شود، در مقاله‌ای ضمن توهین به سرداران شهید دفاع مقدس و مقاومت، از اینکه سازمان اوج می‌خواهد فیلم زندگی این شهدا را بسازد، ابراز نارضایتی کرد!
هادی عسگری

ایندیپندنت فارسی رسانه انگلیسی که با سرمایه سعودی‌ها اداره می‌شود، در مقاله‌ای ضمن توهین به سرداران شهید دفاع مقدس و مقاومت، از اینکه سازمان اوج می‌خواهد فیلم زندگی این شهدا را بسازد، ابراز نارضایتی کرد!
ایندیپندنت فارسی، رسانه بدنام انگلیسی که سیاست‌های ضد ایرانی مشهوری دارد، در مطلبی که نویسنده آن شخصی به نام مصطفی عزیزی معرفی شده، با حمله به سازمان هنری رسانه‌ای اوج، از اینکه سپاه در حال تولید فیلم‌های سینمایی است، گلایه کرده‌است. این مقاله با تلاش برای دو قطبی‌سازی میان بنیاد سینمایی فارابی و اوج، از اینکه سازمان اوج از سوی سپاه برای فعالیت‌های هنری تأسیس شده انتقاد می‌کند و در ادامه با معرفی چهار پروژه سینمایی در حال ساخت، ضمن توهین به سرداران شهید، همت، همدانی، زین‌الدین و هاشمی و بروجردی، خشم خود را از ساخت فیلم‌های سینمایی بر اساس زندگی این شهیدان نشان داده‌است.
از نظر ایندیپندنت فارسی، اوج و فارابی نباید زندگی فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس و محور مقاومت را تولید کنند، زیرا این گونه پروژه‌ها تبلیغاتی است و باعث بالارفتن دستمزد در سینما می‌شود و در نهایت هم بازگشت سرمایه ندارد!
نویسنده مقاله مزبور، با عقده‌گشایی نسبت به زندگی شهیدان دوران دفاع مقدس و انگ زدن به آنها، تلاش داشته است مشروعیت ساخت فیلم را درباره زندگی این شهدا از بین ببرد. به خصوص درباره فیلم زندگی شهید همدانی که قرار است از سوی بنیاد فارابی ساخته شود.
رسانه انگلیسی که هنوز رخت عزای مرگ ملکه پیر را از تن به در نکرده‌است، از اینکه مردم ایران دوست دارند فیلم‌های کمدی نگاه کنند، نوشته است و این گونه القا می‌کند که ساخت فیلم‌هایی درباره سرداران شهید، نه‌تن‌ها مخاطب ندارد، بلکه ضرر و زیان سنگینی در پی دارد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در سال جاری اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» که نگاهی به زندگی شهید مهدی باکری است، با استقبال فوق‌العاده‌ای در سینما‌ها و اکران آنلاین مواجه شد. ایندیپندنت فارسی، نگران این است که اکران فیلم‌هایی با محوریت دفاع مقدس در هر سانس زیر ۱۰ نفر مخاطب دارد! گویا این رسانه لندن‌نشین، آنقدر در سوگ الیزابت دوم، به شیون و زاری پرداخته که اینک به جفنگ‌گویی رسیده‌است و نمی‌داند که چرخه اکران در سینما چطور است و چه زمانی فیلم‌ها از پرده اکران کنار می‌روند.
ناراحتی و نگرانی ایندیپندنت فارسی، از ساخت فیلم درباره شهدای دوران دفاع مقدس، در اصل ناراحتی از انتقال مفاهیم ارزشی و تاریخ دفاع مقدس از طریق سینما به نسل جوان است. در انگلیس که هنوز بعد از ۸۰ سال فیلم‌هایی با موضوع جنگ جهانی دوم ساخته‌می‌شود، نسخه پیچیده می‌شود که دیگر در ایران لازم نیست برای دوران دفاع مقدس فیلم ساخته شود. رسانه وابسته به سعودی‌ها به خوبی واقف است که سینما یکی از مهم‌ترین ابزار‌های فرهنگ‌سازی است و اگر از آن به درستی استفاده شود می‌تواند حرکت فرهنگی و اجتماعی را در پی داشته باشد. از این‌رو است که دوست ندارند در این سینما به غیر از فیلم‌های سطحی کمدی چیزی برای مخاطب ایرانی ساخته شود که وی را با ریشه‌های فرهنگی خود و قهرمانان ملی آشنا کند. نمایش دادن زندگی سرداران شهید، ضمن معرفی الگو‌های رفتاری به نسل جوان و نوجوان، باعث ثبت بخشی از تاریخ دفاع مقدس در قالب آثار نمایشی است. خشم و عصبانت ضد انقلاب نیز از تأثیری است که ساخت این فیلم‌ها می‌تواند داشته باشد. این خشم نشان می‌دهد که ریل‌گذاری تولید فیلم‌های ارزشی و استراتژیک در خصوص دفاع مقدس، یک ریل‌گذاری درست است. سرمایه‌گذاری برای ساخت آثار فاخر بر مبنای زندگی شهدای شاخص دوران دفاع مقدس یک اقدام درست فرهنگی است که دشمن آن را به خوبی دریافته است و تلاش دارد با لجن‌پراکنی از آن جلوگیری کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار