کد خبر: 1104748
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
زائران حسینی امسال هم می‌توانند از خدمات متنوع بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مرز مهران بهره‌مند شوند.
سجاد مرسلی

زائران حسینی امسال هم می‌توانند از خدمات متنوع بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مرز مهران بهره‌مند شوند.
محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت با تأکید بر ارائه خدمات متنوع به زائران حسینی گفت: بنیاد امسال هم در پایانه برکت خدمات مختلفی را در حوزه‌های آبرسانی، اسکان، سلامت و بهداشت به زائران ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به راه‌اندازی پایانه برکت در منطقه مرزی مهران افزود: بنیاد برکت این پایانه را از سال گذشته در مرز مهران و برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر به زائران حسینی راه‌اندازی کرده است. در این پایانه خدمات متنوعی به زائران ارائه می‌شود.
مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: بررسی‌های سال گذشته نشان می‌داد که میزان آب در منطقه مرزی مهران به نسبت جمعیت زائران کم است. به همین دلیل، بنیاد برکت با مشارکت آبفای استان ایلام اقدام به ۱۷کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی و ساخت و نصب دو مخزن بزرگ با حجم ۲هزار متر‌مکعب و ۷۰۰ مترمکعب آب کرده است.
ترکمانه خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این ۱۷ کیلومتر لوله و دو مخزن بزرگ، حجم آب رسیده به پایانه برکت از ۲۰ لیتر در ثانیه به ۱۰۵ لیتر در ثانیه رسیده است.
وی از ساخت ۲هزار مترمربع سایه‌بان خبر داد و افزود: همچنین ۳هزار مترمربع فضای استقرار و اسکان در پایانه برکت ساخته شده است تا زائران پیش از عبور از مرز، امکان استراحت داشته باشند.
مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: یک مرکز جامع سلامت نیز در پایانه برکت راه‌اندازی شده که اقدام به ارائه خدمات پزشکی عمومی، دندانپزشکی و تصویربرداری به زائران می‌کند.
ترکمانه در تشریح دیگر اقدامات بنیاد برکت در خدمات‌دهی به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: ۱۴۴ چشمه سرویس بهداشتی تدارک دیده شده که ۱۰۰ چشمه آن در پایانه مرزی مهران و ۴۴ چشمه دیگر در ورودی شهر مهران نصب شده است.
وی ادامه داد: ۶۰ آبسردکن بزرگ نیز در مسیر زوار حسینی نصب شده است. همچنین ۵هزار مترمربع از فضای زیر سایه‌بان و استراحتگاه زائران در پایانه برکت کف‌سازی شده است. مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: علاوه بر این خدمات، یکی از بیمارستان‌های سیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در پایانه مرزی با هدف خدمات‌دهی پزشکی و درمانی به زائران مستقر می‌شود.
ترکمانه با اشاره به پیش‌بینی حضور و عبور ۳ تا ۴ میلیون زائر از مرز مهران تأکید کرد: بنیاد برکت امسال نیز همچون سنوات گذشته اقدام به ارائه خدمات متنوع به زائران حسینی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار