کد خبر: 1103725
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به وظیفه خطیر معلمان و فرهنگیان در تحقق سند تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت دینی گفت: این قشر برای تحقق سند تحول بنیادین برنامه ریزی کنند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در دیدار با عوامل برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: تلاش‌های برگزاری جشنواره‌ها در راستای آشنایی معرفت و عمل به قرآن است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: تعلیم و تربیت اسلامی با گسترش علوم قرآنی امکان پذیر است، افزود: به هر میزان به قرآن عمل کردیم موفق بودیم و به آرمان‌ها نزدیک شدیم.

خاستگاه و ریشه انقلاب مسائل قرآنی است

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و قرآنی بوده و خواهد بود، عنوان کرد: خاستگاه و ریشه انقلاب مسائل قرآنی است، بیش از چهل سال است که انقلاب در مقابل ظالمان ایستاده و پنجه در پنجه زورگویان عالم انداخته است چراکه ایستادگی در برابر ظلم برگرفته از آموزه‌های قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه مخالفت‌های دشمنان به سبب پایبندی انقلاب به قرآن است، گفت: تعلیم و تربیت اسلامی از فرهنگ دینی ناشی می‌شود و در نظام جمهوری اسلامی ایران موضوعیت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت اسلامی است که بخشی از آن نیز توسط دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود، تأکید کرد: فرهنگیان و معلمان باید ماموریت خود را در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بدانند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اگر تعلیم و تربیت اسلامی نباشد بین ما و متعلمین فاصله می‌افتد و دشمن این فاصله را پر می‌کند، یادآور شد: دشمن به دنبال هویت‌زدایی از جوانان کشور است و در این راستا از جنگ نرم فرهنگی استفاده می‌کند.

وی بر ضرورت تقویت انس با قرآن تأکید کرد و اظهارداشت: برای انس با قرآن جلسات تلاوت، تدبر، مفاهیم و تفسیر را گسترش دهیم.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار