کد خبر: 1101680
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی نوشته‌است «موساد به طور منظم از این رسانه (ایران اینترنشنال) برای جنگ اطلاعاتی خود استفاده می‌کند.»
مصطفی شاه کرمی

باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی نوشته‌است «موساد به طور منظم از این رسانه (ایران اینترنشنال) برای جنگ اطلاعاتی خود استفاده می‌کند.»
باراک راوید، خبرنگار صهیونیست وبگاه عبری «واللا» و وبگاه امریکایی «آکسیوس» افشا کرده که موساد، به طور منظم از شبکه سعودی موسوم به «ایران اینترنشنال» برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران استفاده می‌کند. انتشار توئیت افشاگرانه باراک راوید خبرنگار شناخته شده صهیونیستی در مورد نقش‌آفرینی شبکه سعودی ایران اینترنشنال به عنوان بازوی رسانه‌ای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنگ هیبریدی علیه کشورمان از جنگ ادراکی شناختی وسیع دشمنان به منظور مخدوش کردن وجهه ایران در مواجهه با افکار عمومی داخل و ملت‌های منطقه حکایت دارد. او پیش از این هم به این مسئله اشاره کرده‌بود و خرداد ماه امسال در توییتی درباره نحوه خبررسانی این شبکه نوشت: «ایران اینترنشنال» یک شبکه ایرانی نیست. این شبکه از ایران پخش نمی‌شود... . رسانه‌های اسرائیلی با تشنگی گزارش‌های این شبکه را می‌بلعند و بدون اینکه این پیشینه را به اسرائیلی‌ها بدهند، پخش می‌کنند. بسه دیگه.»
تغییر رویکرد و روند ازدیاد انتشار اخبار ساختگی و جریان پروپاگاندای رسانه‌ای شبکه سعودی اسرائیلی «ایران اینترنشنال» از تابستان سال گذشته و همزمان با اعلام راهبرد جدید رژیم صهیونیستی تحت عنوان «مرگ با هزاران چاقو» و آغاز یک جنگ هیبریدی (ترکیبی) علیه کشورمان به خوبی نشان می‌دهد که این شبکه ضد ایرانی به ابزار رسانه‌ای سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) تبدیل شده‌است. بهترین شاهد مثال در این زمینه انتشار اولیه و پوشش وسیع اخبار ترور‌های اخیر موساد در داخل کشورمان است که حتی قبل از اعلام شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتاد و به خوبی نشان می‌دهد که این شبکه سعودی صهیونیستی اطلاعاتش را مستقیماً از موساد دریافت می‌کند. شهریور ماه گذشته «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از راهبرد «مرگ با هزاران چاقو» برای مقابله با کشورمان سخن گفت. بر اساس این راهبرد که اتفاقاً به بایدن رئیس‌جمهور ایالات‌متحده هم ارائه شده‌بود، بنت از یک جنگ هیبریدی (ترکیبی) جهت مقابله با ایران متشکل از اقدامات و ضربه‌های کوچک در چندین جبهه به جای یک ضربه سنگین پرده برداشت. واقعیت این است که سران رژیم کودکش صهیونیستی که در حوزه رسانه به بلوغ رسیده‌اند، می‌دانند که عدم پوشش مناسب رسانه‌ای این جنگ هیبریدی به رغم کسب موفقیت‌های میدانی نمی‌تواند اثرگذاری ادراکی شناختی مورد نظرشان را کسب و تأمین کند. در واقع صهیونیست‌ها که سالیان زیادی است غول‌های رسانه‌ای جهان را به خدمت گسترش تفکرات شیطانی و ضد انسانی گرفته‌اند، نیک می‌دانند که جنگ اصلی در حوزه رسانه است و کسی که روایت اول را در اختیار دارد می‌تواند خواسته‌هایش را به اذهان مخاطبان القا کند، بنابراین برای میدان‌داری و بزرگنمایی دستاورد‌های کاذب و ساختگی‌شان نیازمند یک عنصر رسانه‌ای و بوق تبلیغاتی هستند که به زبان جامعه هدف‌شان فعالیت می‌کند و چه رسانه‌ای بهتر از ایران اینترنشنال.
طی چندین ماه اخیر شبکه تلویزیونی سعودی ایران اینترنشنال به سمت نوع جدیدی از شبکه‌سازی سمت سو و گرایش پیدا کرده‌است. نخستین پالس‌های تقویت این رویکرد را می‌توان در اخبار اختصاصی که ماه‌های ابتدایی سال جاری در این شبکه روی آنتن رفت، احصا کرد؛ خبری که این شبکه در آن از افشای طرح یک ترور در اروپا توسط نیرو‌های وابسته به سپاه پاسداران، صحبت کرد و مدعی شد که توسط برخی منابع دیپلماتیک در اختیارش قرار گرفته‌است. در حالی که تا ساعت‌ها هیچ رسانه دیگری چنین خبری را منتشر نکرد به یکباره شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی در تأیید خبری که ایران اینترنشنال آن را منتشر کرده مدعی شدند که این گزارش حاصل از اعتراف آن‌ها از یک پاسدار به نام «منصور رسولی» در داخل ایران بوده، ادعایی که به سرعت صحت و سقم آن رد شد! وقتی راهبرد رژیم صهیونیستی را در کنار انتشار چنین خبری که از سوی ایران اینترنشنال منتشر می‌شود و به فاصله اندکی شبکه‌های اسرائیلی برایش سند و مدرک می‌سازند، خبر از یک تقسیم کار هماهنگ شده بین این رسانه سعودی به عنوان پادوی رسانه‌ای دستورات اسرائیلی‌ها می‌دهد که قرار است شکست‌های متوالی دشمنان ایران را با وارونه نمایی و دروغ‌های رسانه‌ای و جعلی پوشش بدهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار