کد خبر: 1101199
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای هدایت منابع بانکی به سمت اشتغال و کارآفرینی، گفت: دولت درصدد حذف بخشنامه‌ها و ضمانت‌های دست‌ و پاگیر در سیستم بانکی است و بانک‌ها نیز باید در مسیر تقویت تولید و اشتغال، فرآیندهای فرسایشی خود را حذف کنند.

عابدین خرّم در همایش یاوران اشتغال کمیته امداد آذربایجان شرقی، با تأکید بر اهتمام بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به قشر نیازمند، افزود: با توجه به نظارت موثر کمیته امداد بر روند اشتغال قشر محروم و هزینه‌کرد تسهیلات اشتغال مددجویان، باید در راستای توانمندسازی و اشتغال‌زایی قشر مستضعف سخت گیری نشود.

وی اضافه کرد: قرار دادن قشر محروم در مسیر توانمندسازی و خودکفایی و اشتغال‌زایی، ماموریت بسیار مهمی است و این خدمت الهی باید به صورت روان و آسان در اختیار قشر محروم قرار گیرد.

خرّم اظهار کرد: موفقیت کمیته امداد در سال ۱۴۰۰، در سال جدید با قوت و کارنامه درخشان‌تری ادامه خواهد داشت، چرا که دولت سیزدهم قطعا خود را مکلف به اشتغال‌زایی قشر محروم می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید از بدو آموزش، در مسیر اشتغال و کارآموزی قرار گیرند، افزود: یکی از وظایف سیستم آموزشی تامین نیاز کارآفرینی و اشتغال جوانان و تبدیل کردن فرهنگ کار و تلاش به ارزش اجتماعی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از خدمات کمیته امداد به محرومان و مستضعفان قدردانی کرد و گفت: رسالت و ماموریت کمیته امداد، مقدس و الهی است و رفع و رجوع امور مستضعفان دارای ثواب گران‌سنگی است.

کمیته امداد آذربایجان شرقی سال گذشته ۱۹هزار فرصت شغلی ایجاد کرد 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی نیز از جذب ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات و ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۰ برای مددجویان استان خبر داد و گفت: امسال نیز برای ۳۰ هزار شغل برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تسهیلات آن از طریق صندوق ولایت و تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ تامین می‌شود.

غلامعلی ملامهدی افزود: نظارت پس از اعطای تسهیلات، کارویژه کمیته امداد است و طرح‌های اشتغال‌زایی به صورت یک‌ماهه، دوماهه و سه ماهه تحت رصد و نظارت قرار می‌گیرند.

وی با قدردانی از همکاری سیستم بانکی در جهت اعطای تسهیلات اشتغال، گفت: اگر همت یاوران اشتغال نبود، رتبه اول و دوم را کسب نمی‌کردیم و امیدواریم روند مطلوب‌ اشتغال مددجویان همچنان ادامه داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر