کد خبر: 1100214
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد؛
جهانی، از پرداخت تسهیلات برای حمایت و تقویت مشاغل خانگی خبر داد و گفت: متقاضیان در مرحله اول باید در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کنند.

به گزارش جوان از لرستان، «علی جهانی»، امروز(19مرداد)، در جمع خبرنگاران به تعطیلی مشاغل خانگی به دلیل نبود بازارچه و نمایشگاه عرضه در استان اشاره کرد و  اظهارداشت: برای حمایت از این مشاغل تسهیلات ارائه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مشاغل خرد و خانگی را روشی مناسب برای ایجاد شغل و تقویت اقتصاد خانواده ها عنوان کرد و افزود: ارائه تسهیلات و حمایت از این مشاغل فرصتی برای رونق تولیدات و اشتغالزایی است.

وی به ظرفیت‌های بالقوه استان در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال به ویژه در عرصه کشاورزی، دامپروری و خدمات اشاره کرد و گفت: ایجاد بازارچه برای حمایت از مشاغل خرد و خانگی ضروری است.

جهانی با اشاره به اینکه به علت عدم فروش به موقع و درست محصولات مشاغل خانگی در استان چرخه اقتصادی و مناسبی برای تداوم کار ندارند، بیان کرد: در راستای فروش محصولات مشاغل خانگی در بازار، تفاهم نامه‌ای برای آموزش و توانمندسازی با جهاد دانشگاهی منعقد شده است.

وی عنوان کرد: امروزه کسب کارها به سمت و سوی درگاه‌های اینترنتی و فضای مجازی حرکت کرده و با هدایت و حمایت از این نوع مشاغل با صدور مجوزهای قانونی به علاقمندان می‌توان به اقتصاد استان و جوانان جویای کار در این عرصه کمک کرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه در چهار ماهه سال جاری مبلغ ۴۷ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان تسهیلات به ۴۷۶ نفر شرکت‌های پشتیبان در مشاغل خانگی پرداخت شد، گفت:

گفت: اولویت ما در بحث کسب کارهای خانگی حمایت از مشاغل خانگی پشتیبان است که با جمع آوری افراد توانمند مجموعه از کسب کار را ایجاد می‌کنند که با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد هزار و ۷۳۸ فرصت شغلی امسال در استان فراهم شد.

وی یادآور شد: امسال افزون بر بانک توسعه تعاون و بانک رفاه، بانک‌های کشاورزی و پست بانک در زمینه پرداخت تسهیلات برای رفاه حال علاقمندان به کسب کارهای خانگی کمک می‌کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره اینکه متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند در مرحله اول تقاضای خود را در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام دهند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار