کد خبر: 1099104
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
استاندار قزوین گفت: استان قزوین با توجه به استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی برای کاهش تصادفات که یکی از ابتکارات استان بود، رتبه نخست کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز را کسب کرده است.
زارع

به گزارش جوان آنلاین ،محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز یکشنبه در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان قزوین اظهار داشت: پروژه های بسیج سازندگی از ۲ جهت آبروی نظام است، چراکه از طرفی این پروژه ها به دلیل وجود در مناطق صعب العبور برای پیمانکاران جذاب نیست و از طرف دیگر اگر به بهترین شکل ممکن اجرایی نشود مورد سوء استفاده قرار می گیرد. 

وی افزود: در همین راستا باید به بهترین شکل ممکن اقدامات کارشناسی در این پروژه ها لحاظ شود، البته اقدامات کارشناسی نباید منجر به تأخیر در عملیات عمرانی پروژه ها شود.

اعلایی گفت: برگزاری فصلی جلسه و در ضرورت در بازه‌های زمانی کوتاه تر می تواند مسیر پیشرفت پروژه ها را با سرعت بیشتری دنبال کند و حوزه معاونت عمرانی استانداری وظیفه دارد تمامی مباحث عمرانی که یکی از آنها آبرسانی است را پیگیری کند.

استاندار قزوین با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در زمینه ایجاد اشتغال اضافه کرد: در زمینه اشتغال نباید تنها به تسهیلات بسنده کنیم و ابعاد دیگری در زمینه اشتغال از جمله بازار کار و غیره باید مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در زمینه اشتغال باید از تمامی ظرفیت های استان از جمله مشاغل خانگی و طرح های جهاد کشاورزی و غیره استفاده کرد که در این زمینه باید قرارگاه اقتصاد مقاومتی نقش خود را با جدیت بیشتری دنبال کند و نباید تنها محدود به برخی از ظرفیت‌های قانونی شد. 

وی افزود: موضوع اشتغال به ویژه اشتغال روستایی از ابعاد مختلفی مورد توجه است که تنها یکی از آنها برگشت جمعیت به مناطق روستایی است و باید در این زمینه برنامه ریزی مناسبی انجام داد.

اعلایی در زمینه استفاده از ظرفیت گروه های جهادی گفت: یکی از تجربه های مختص استان قزوین که با توجه به همکاری گروه های جهادی و استفاده از ظرفیت آن‌ها محقق شده است، کسب رتبه نخست در کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز بود که باید ادامه پیدا کند و این مهم نشان دهنده اهمیت استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در قالب های مختلف خدمات رسانی است.

  استاندار قزوین گفت: فلسفه وجودی گروه های جهادی خدمت به مردم است که می توان برای این خدمات رسانی روش‌های مختلفی را در نظر گرفت تا به شکل برجسته تری تاثیرگذاری داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار