کد خبر: 1102359
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
رئیس مجلس شورای اسلامی:
قالیباف با بیان اینکه محرومیت زدایی و تمرکز زدایی در استان ها اولویت دولت و مجلس است، گفت: باید در سایه همدلی، فعالیت جهادی و برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلات اقدام شود.

به گزارش جوان از لرستان، محمد باقر قالیباف، عصر امروز در پایان سفر دو روزه خود در شورای اداری استان لرستان در خرم آباد، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان لرستان گفت: این استان از دو نعمت بزرگ منابع انسانی با عمق فرهنگی، تمدنی، فرصت ها و منابع طبیعی و خدادادی موجد بهره مند است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: استان لرستان نمادی از مکتب قرآنی وفرهنگ اهل بیت(ع) است و سابقه طولانی در عرصه فرهنگ و تمدن دارد.

وی در ادامه هدف از این سفر دو روزه به لرستان را رسیدگی به مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: مشکلات این استان در سایه همدلی، فعالیت جهادی و برنامه ریزی دقیق برطرف می شود.

قالیباف با اشاره به اینکه در استان لرستان 700 روستا تنش آبی دارند، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده طی 2 سال آینده در لرستان روستایی که تنش آبی داشته باشد، نخواهیم داشت.

شهرستان دلفان و چگنی در اولویت محرومیت زدایی و توانمند سازی قرار می گیرند

وی عنوان کرد: شهرستان دلفان و شهرستان چگنی به عنوان پایلوت در اولویت محرومیت زدایی و توانمند سازی قرار خواهند گرفت و در حوزه توانمند سازی و اشتغال این دو شهرستان در بخش های دولتی، جهادی و با هم اندیشی نخبگان اقدام می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گره اصلی مشکلات مردم با اراده، باور و تلاش مسئولان استانی باز می شود، گفت: مدیران استانی برای خدمت به مردم فقط نگاه به مرکز نداشته باشند.

ایجاد پنج هزار واحد مسکونی در مناطق محروم لرستان

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: دولت و مجلس به دنبال تمرکز زدایی و حمایت از استان ها هستند.

وی به بحث حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و گفت: پنج هزار واحد مسکونی برای این افراد در مناطق محروم و روستاها ایجاد می شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار