کد خبر: 1099734
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شیرخواره امام حسین (علی اصغر علیه السلام) در مناطق مختلف آذربایجان شرقی برگزار شد.

روز حضرت علی اصغر (علیه السلام) شهید ۶ ماهه عاشورا است و مادران حسینی و محبان عاشورایی اهل بیت (ع) در آذربایجان شرقی امروز به یاد نوزاد ۶ ماهه ای که خون پاکش بر روی شن های گرم کربلا و در قله دستان اباعبدالله حسین(ع) شهد شهادت را نوشید، اشک ماتم ریختند.  

ذاکرین، مداحان، مداحان و وعاظ و روحانیان با اشاره به مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) در اولین جمعه ماه محرم، ماه خون بر شمشیر به ذکر مصیبت و بیان حادثه تاریخی کربلا پرداختند.  

در این مراسم، نذرهای بیرون بر و بسته بندی بین عزاداران حسینی توزیع شد و مادران نوزادان خود را که اغلب به جامه سبز حسینی ملبس کرده بودند، بالای دست برده و با سوگواری این ایام حاجات خود را از خداوند متعال خواستار شدند.  

مادران عاشورایی تبریز که نوزادان خود را به چفیه، سربندهای سبز و قرمز با ذکرهای یا علی اصغر(ع)، یا امام حسین(ع) و یا صاحب الزمان(عج) مزین کرده بودند همچنین عهد بستند که فرزندشان را در مکتب سرخ امام حسین (ع) برای سربازی حضرت مهدی (عج) پرورش دهند.

تربیت مکتبی کودکان، رساندن پیام مظلومیت امام حسین (علیه السلام) و طفل شیرخوار ایشان به جهانیان، تبیین اهداف نهضت عاشورا و ایستادگی در برابر ستمگران از اهداف برگزاری این همایش است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر