کد خبر: 1098137
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر لزوم تلاش جدی مسئولان صنعت برق استان برای جبران کم‌کاری‌های گذشته در حوزه تولید و رفع نواقص این بخش، از صنایع بزرگ و پرمصرف هم خواست تا برای تأمین برق مورد نیاز خود و کمک به تأمین بخشی از برق مصرفی استان به دنبال احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک باشند.

عابدین خرّم در جلسه کارگروه مدیریت مصرف برق استان، اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه مدیریت مصرف برق، طبق برنامه‌ای که برای رعایت الگوی مصرف و پایداری وضعیت برق پیش‌بینی شده بود، پیش رفتیم و امیدواریم در مدت باقی‌مانده از دوره اوج مصرف هم مشکلی پیش نیاید.
 
وی تأکید کرد: مفهوم این برنامه به معنی استمرار دوره ریاضت و کاهش مصرف نیست، بلکه باید به دنبال افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف به ویژه در بخش صنعت باشیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه وضعیت کلی برق در استان مساعد نیست، افزود: تولید ما به نسبت نیاز و مصرف استان کم است و کوچک ترین مشکل باعث افت شبکه و مشکلات اساسی می‌شود که باید برای این وضعیت چاره‌ای بیندیشیم.
 
وی تأکید کرد: یکی از راهکارهای مهم در این خصوص، ایجاد نیروگاه‌های مقیاس کوچک توسط صنایعی است که مصرف برق آنها بالاست؛ این امر می‌تواند هم برق مورد نیاز این واحدها را تأمین کند و هم کمک نسبی به تأمین برق مصرفی استان باشد.
 
خرّم با بیان اینکه مسئولان صنعت برق در گذشته به فکر رفع نواقص این صنعت نبوده‌اند، افزود: امروز باید برآورد دقیقی از وضعیت این صنعت صورت گیرد تا برای برون‌رفت از مشکلات بتوانیم به یک راهکار اساسی برسیم.
 
وی افزود: با توجه به توسعه بخش صنعت و معدن در  آذربایجان، مصرف برق در استان افزایش خواهد یافت و برای تأمین برق نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری جدی دستگاه‌های مسئول در سطح استان هستیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت شناسایی مصارف نامتعارف برق تأکید کرد و گفت: در تخصیص سهمیه برق به صنایع نیز باید عدالت رعایت شود و تبعیض وجود نداشته باشد.
 
وی از مسئولان استان خواست تا از تمام ظرفیت‌های موجود به ویژه ظرفیت نمایندگان استان در مجلس و ارتباط و تعامل مستمر با وزارت‌خانه‌ها برای پیشبرد پروژه‌های استان استفاده کنند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال قطعی برق در بخش خانگی استان تقریباً صفر بود، افزود: اتفاقی که امسال در بخش صنعت افتاد، بی‌نظیر بود و در اثر تلاش‌هایی که صورت گرفت، برق مورد نیاز صنایع استان به طور کامل تأمین شد.
 
محمد کلامی با بیان اینکه میانگین مصرف برق صنایع در ماه گذشته بیشتر از میانگین مصرف آنها در طول سال بود، افزود: وضعیت فعالیت صنایع در دوره اوج مصرف امسال بسیار بهتر از سال گذشته بود و درخصوص نحوه مدیریت مصرف تلاش خوبی از سوی مجموعه صنعت برق استان صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر