کد خبر: 1098136
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: در ۹ ماهه آغاز دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی ۱۰۰ واحد صنعتی راکد در استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

صابر پرنیان  در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰ واحد صنعتی نیز که تحت تملک بانک ها درآمده بودند، از تملک آنها خارج و تولید خود را از سر گرفتند.

وی افزود: ۱۸۰ واحد صنعتی جدید نیز با حجم سرمایه گذاری ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است؛ البته پیش از این نیز واحدهای صنعتی طرح های توسعه ای خود را اجرا کردند که ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در مجموع سرمایه گذاری جدید در حوزه صنعت با اشتغالزایی پنج هزار و ۲۰۰ نفر راه اندازی شده است که در کشور رتبه دوم را داریم.

وی همچنین از راه اندازی واحد تولید روغن خوراکی با ظرفیت تولید ماهانه یک هزار تن برای نخستین بار و تولید روغن صنعتی با ظرفیت ماهانه ۵۰۰ تن، بزرگترین مجموعه تولید شکر در کشور و تولید گلوکز با ظرفیت سه هزار تن تولید در سال در آینده نزدیک خبر داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در حوزه جواز تاسیس واحدهای صنعتی نیز رتبه اول را با صدور ۱۴۳ جواز سرمایه گذاری در کشور حائز هستیم.

پرنیان ادامه داد: در صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز استان جایگاه دوم کشور را دارد که یکهزار و ۵۲۷ نفر اشتغال جدید با ۲۶ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری است.

وی یادآور شد: در صدور پروانه بهره برداری نیز با ۳۸۰ پروانه بهره برداری رتبه چهارم کشور و با ۱۷۴ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان در رتبه چهارم قرار داریم.

۳۳۳ میلیون دلار صادرات صنعتی از آذربایجان شرقی
وی همچنین با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات محصولات صنعتی در آذربایجان شرقی، گفت: امسال در سه ماهه اول ۳۳۳ میلیون دلار صادرات صنعتی در این بخش توسط گمرکات آذربایجان شرقی صورت گرفته است که صنایع پتروشیمی، صنایع معدنی و صنایع صنعتی بیشترین میزان سرمایه گذاری و صادرات را در آذربایجان شرقی به خود اختصاص دادند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بخش معدن به خصوص حوزه مس اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، گفت: دستور رئیس جمهور برای تشکیل شرکت مس آذربایجان و دستور توسعه مس سونگون از جمله رویدادهای مهم در حوزه مس کشور و آذربایجان شرقی است که در حال انجام بوده و اکنون مراحل اجرایی تشکیل مس آذربایجان با جدیت دنبال می شود.

پرنیان ادامه داد: در ۱۵ سال گذشته در معدن مس سونگون کنسانتره تولید می شد، در حالی که مالیات و درآمد آن به استان نمی آید، ولی اکنون شرکت ملی مس ایران و سازمان امور مالیاتی به دنبال صدور فاکتور و وارد شدن فواید مالی مس سونگون به جریان مالی آذربایجان شرقی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ هزار میلیارد تومان کنسانتره مس تاکنون از استان خارج شده، اما جریان مالی آن خود را در استان نشان نداده است؛ بر این اساس مقرر شده ۲۰ درصد سود و ۹ درصد ارزش افزوده مس وارد جریان مالی استان شود که تحول بزرگی را منجر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر