کد خبر: 1095908
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

شركت معدني و صنعتي چادرملو، طي سال گذشته ۱۵۱‌ميليارد و ۱۶۲‌ميليون تومان صرف كمك، اعانات و مسئوليت‌هاي اجتماعي كرده است. شركت‌هاي بزرگي چون چادرملو، ذ‌وب‌آهن و همراه اول در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي هزينه‌هاي زيادي را طي سال تقبل مي‌كنند. به زعم كارشناسان با توجه به هنگفت بودن هزينه‌هاي مرتبط با مسئوليت‌هاي اجتماعي بنگاه‌ها جا دارد اين منابع به شكل هدفمندي توزيع شود تا اثربخشي آن ارتقا يابد.
شركت معدني و صنعتي چادرملو در خردادماه سال۱۳۷۱ تأسيس شده ‌است. اين شركت اكنون به دو بخش معدني و صنعتي قابل تفكيك است كه شركت معدني از مرحله استخراج سنگ تا توليد كنسانتره و بخش صنعتي از توليد گندله تا فولاد را شامل مي‌شود.
مواد اصلي توليدشده در شركت معدني چادرملو، شامل بيش از 10ميليون تن كنسانتره سنگ‌آهن و حدود يك‌ميليون‌و200هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندي شده براي كوره‌هاي بلند در سال است كه در رونق اقتصاد كشور و صادرات به منطقه خاورميانه نقش بسزايي ايفا مي‌كند. شركت معدني و صنعتي چادرملو يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان سنگ‌آهن در ايران است كه با بهره‌برداري از واحدهاي فولادي خود توانسته است زنجيره توليد فولاد را از استخراج سنگ‌آهن تا نورد محصولات پاياني فولاد تكميل كند.
با توجه به ارزش بازار دلار در ايران، اين شركت با درآمد ۲‌ميليارد دلاري در سال۱۳۸۶، به يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي فهرست‌شده در بورس اوراق بهادار تهران تبديل شده ‌است. به گزارش «نود اقتصادي» بر اساس صورت مالي شركت معدني و صنعتي چادرملو، اين شركت طي سال گذشته ۱۵۱‌ميليارد و ۱۶۲‌ميليون تومان صرف كمك، اعانات و مسئوليت‌هاي اجتماعي كرده است. اين رقم معادل يارانه ۴۵‌هزار توماني يك ماه ۳/۳‌ميليون ايراني در سال گذشته بوده است. پيگيري «جوان» از مدير روابط عمومي اين شركت حاكي از آن است كه هزينه بخشي از درآمد شركت جهت كمك، اعانات و مسئوليت‌هاي اجتماعي جزو تكاليف اين شركت است. طالبي در گفت‌و‌گو با «جوان» تأكيد كرد: اعلام عمومي درآمدها و هزينه‌ها در بورس از شفافيت اين شركت حكايت دارد و تمامي جزئيات در جلسه روز شنبه مجمع اطلاع‌رساني خواهد شد.
نكته قابل توجه اينكه شركت‌هاي بزرگي چون چادرملو، ذ‌وب‌آهن و همراه اول در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي هزينه‌هاي زيادي را طي سال تقبل مي‌كنند. به زعم كارشناسان با توجه به هنگفت بودن هزينه‌هاي مرتبط با مسئوليت‌هاي اجتماعي بنگاه‌ها جا دارد اين منابع به شكل هدفمندي توزيع شود تا اثربخشي آن ارتقا يابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار