کد خبر: 1095898
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: حذف تعرفه گمرکی برای واردات ماشین‌آلات صنعتی خواسته تجار و بازرگانان است تا فضای مناسب تجهیز و توسعه واحدهای تولیدی در استان اردبیل مهیا شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین پیرموذن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حذف عوارض گمرکی در سفر اعضای کمیسیون اقتصادی و صنایع و معادن مجلس به اردبیل مطرح شد تا عوارض گمرکی حذف و امکان واردات ماشین‌آلات دسته دوم صنایع مختلف فراهم آید.

وی ضرورت نصب دستگاه "اکس. ری" در گمرک مرزی بیله‌سوار مغان را یادآور شد و گفت: به رغم وعده‌های مکرر هنوز زمینه برای نصب این دستگاه در گمرک بیله‌سوار مهیا نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به فعال بودن گمرک بیله‌سوار نصب این دستگاه ضروری بوده و امید است بزودی با خرید و نصب این دستگاه بخشی از مطالبات صادرکنندگان تحقق یابد.

وی با اشاره به تسهیل‌گری در محیط کسب و کار استان افزود: ضروری است جواز تأسیس واحدهای تولیدی در کوتاه‌ترین زمان بدون بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران استان صادر شود.

پیرموذن از پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در حمایت از سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان از این تسهیلات بانکی بهره‌مند می‌شوند.

وی از برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری در اردبیل خبر داد و گفت: مشوق‌های لازم در این زمینه تدوین شده تا سرمایه‌گذاران در قالب این همایش مود حمایت جدی قرار بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: این همایش به منظور جلب و جذب سرمایه‌گذاران اردبیلی مقیم در نقاط مختلف کشور و خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در اردبیل و معرفی مزیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری در اردبیل برگزار می‌شود.

پیرموذن گفت: اتاق بازرگانی با برگزاری کسب و کار های نوین و احصاء نیازهای دانش‌پایه واحدهای تولیدی در راستای دانش‌بنیان شدن تولید استان پیشقدم شده تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر