کد خبر: 1095397
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
در پی درگذشت «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس، صفحه رسمی سفارت ژاپن در ایران واکنش نشان داد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در پی درگذشت «کونیکو یامامورا» سبا بابایی مادر شهید محمد بابایی از شهدای دفاع مقدس، صفحه رسمی سفارت ژاپن در ایران، این ضایعه را تسلیت گفت.

واکنش سفارت ژاپن به درگذشت «کونیکو یامامورا» مادر شهید محمد بابایی +عکس

عصر دیروز نیز مردم تهران با حضور در معراج شهدا، با این مهاجر سرزمین آفتاب وداع کردند. (اینجا) همچنین مراسم تشییع پیکر مطهر سبا بابایی ام‌الشهید بابایی نیز صبح امروز (یکشنبه ۱۲ تیر ماه) از مقابل مسجد انصار الحسین (ع) خیابان پیروزی، خیابان پنجم نیروی هوایی برگزار می‌شود.

کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شده و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید. یامامورا بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب سه فرزند شد که آخرین فرزندش به نام محمد بابایی در بیست و دوم فروردین ماه ۱۳۶۲ بر اثر اصابت ترکش توسط نیرو‌های عراقی در فکه شهید شد.

کونیکو یامامورا در سال‌های ابتدایی راه اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه‌گذاری این رسانه نقش‌آفرینی کرد و پس از آن تاکنون به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بوده است. کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» توسط حمید حسام از نویسندگان آثار دفاع مقدس و با همکاری مسعود امیرخانی گردآوری و تنظیم شد و از سوی انتشارات «سوره مهر» هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار