کد خبر: 1095299
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
بازهم زحمات کنکوری‌ها هدر رفت؟!
تصاویر منتشر شده در برخی سایت‌ها این ادعا را اثبات می‌کند که فروش سوالات چندان دور از ذهن نیست و جالب‌تر این است که بازدید مجدد جوان آنلاین از این کانال به سرنخ‌های جالبی ختم می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بازهم فضای مجازی با اسناد منتشر شده خبر از تقلب گسترده در کنکور تجربی امسال می‌دهد. معترضان در فضای مجازی با انتشار تصاویری مدعی شدند از شب قبل کنکور سوالات لو رفت و با قیمت سنگین فروش رفت.
 
بازهم تمام زحمات کنکوری‌ها هدر رفت؟!
 
این منابع نوشتند سوالات عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۱ در بازه ۹:۰۰ تا ۹:۳۰ صبح به طور کامل به بیرون درز کرد و سوالات اختصاصی ریاضی و زیست شناسی نیز بلافاصله پس از توزیع دفترچه اختصاصی شماره ۱ در فضای مجازی قرار گرفت. 
 
بازهم تمام زحمات کنکوری‌ها هدر رفت؟!
 
 
 
بازهم تمام زحمات کنکوری‌ها هدر رفت؟!
 
تصاویر منتشر شده در برخی سایت‌ها این ادعا را اثبات می‌کند و جالب‌تر این است که بازدید مجدد جوان آنلاین از این کانال به سرنخ‌های جالبی ختم می‌شود.
 
این کانال با انتشار پیامی نوشته است: "در کانال فروش کنکور سال ۱۴۰۲ عضو باشید مثل امسال پخش قبل جلسه در خدمتتون خواهیم بود. " انتشار این پیام در حالی است که پیام‌های قبل از این آگهی، به ۱۰ روز قبل بر می‌گردد. گمان این می‌رود که با چنین شیوه‌ای پیام‌های موجود در کانال برای رصد بیشتر پاک شده است.

بازهم تمام زحمات کنکوری‌ها هدر رفت؟!

این در حالی است که سازمان سنجش آموزش کشور با اطمینان دادن به داوطلبان برای شناسایی هرگونه تخلف یا تقلب در آزمون سراسری، ۱۰ تیرماه اعلام کرد "تاکنون ۷۰ مورد تخلف در کنکور سراسری شناسایی شده است و عوامل فروش وسایل الکترونیکی برای تقلب در کنکور که دامنه فعالیت آن‌ها از آذربایجان تا خراسان بود، دستگیر شدند. "
 
عبدالرسول پورعباس در سومین روز از کنکور سراسری ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: این ۷۰ مورد تخلف که طی آن برخی داوطلبان قصد داشتند با وسایل غیرمجاز تقلب کنند، در سر جلسه امتحان به کمک دستگاه‌های آشکارساز ساخت دانش بنیان‌های داخلی شناسایی شدند.
وی به داوطلبان اطمینان داد که هرگونه تقلب و تخلف شناسایی و با آن برخورد می‌شود.
 
پورعباس با بیان اینکه کیفیت برگزاری آزمون در دو روز گذشته خیلی خوب بود و همه داوطلبان آماده و امیدوار بودند، افزود: اولین عکسی که دیروز از جلسه بیرون آمد، ساعت یک و نیم بعدازظهر و از یک صفحه دفترچه بود که البته زمان انتشار آن بعد از آزمون بوده بنابراین تا ساعت یک و نیم هیچ گونه نشانه‌ای از عکس گرفتن پیدا نشد.
 
وی افزود: روز آزمون هنر که کنترل‌ها کمی ضعیف‌تر بود، ساعت ۱۲ و نیم، یک عکس منتشر شد، ولی امروز که کنترل‌ها شدیدتر است قطعاً در ساعات ۸ تا ۱۲ اتفاقی نخواهد افتاد.
 
پورعباس تاکید کرد: موبایل در همه حوزه‌ها با دستگاه‌ها پیدا می‌شود و کسی نمی‌تواند موبایل را داخل حوزه بیاورد البته نمی‌خواهیم فضا را امنیتی کنیم، اما می‌خواهیم فضا را از منظر داوطلبان فضای آرامش بخش کنیم تا خیالشان راحت باشد که نتیجه تلاشی که کرده‌اند با یک رقابت سالم مشخص می‌شود و رقابت از مسیر نادرست نیست.
 
رییس سازمان سنجش افزود: دیشب یک تیم فروشنده وسایل الکترونیکی برای تقلب در کنکور را شناسایی و دستگیر کردیم که این تیم از آذربایجان تا خراسان گسترده بودند. پلیس و ضابطان قضایی در این زمینه عملکرد خوبی داشتند و از طرف وزارت علوم و مردم از آن‌ها تشکر ویژه داریم.
 
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه خوشبختانه در این دو روز برگزاری آزمون هیچ مشکل خاص و اعتراضی نبود، افزود: فقط باید با ناراحتی بگویم که تعدادی از داوطلبان بازی خوردند و ابزار‌های غیرمجاز را در سرجلسه آوردند که البته با این سیستم آشکارساز همه این موارد کشف شدند. متاسف هستیم که داوطلبان ما اسیر این جریانات می‌شوند.
 
وی بار دیگر خطاب به داوطلبان تاکید کرد: سرجلسه آزمون هیچ گونه لوازم غیرمجاز نیاورند چرا که کشف خواهد شد و موجب محرومیت آن‌ها از آزمون می‌شود.
پورعباس در واکنش به برخی مطالبی که درباره بازگشت متخلفان کنکور سال‌های گذشته به دانشکده‌های پزشکی مطرح شده است نیز تاکید کرد: این افراد جوانان کشور هستند به آن‌ها متخلف نگوییم بهتر است.

وی گفت: سازمان سنجش در گذشته به آزمون برخی افراد شبهه وارد کرده بود. این اتفاق در آخرین روز‌های مدیریت قبل اتفاق افتاده بود. من که آمدم مشاهده کردم که ۲ تا ۳ هزار نفر درگیر این موضوع شده بودند که منطق حکم می‌کند که آن آزمون‌ها شبهه ناک بوده‌اند.
 
پورعباس ادامه داد: تمام موارد را خودم کنترل کردم. من به همه پاسخگو هستم و وجدانم هم راحت است که از این بابت همه موارد را درست کنترل کردم و در این مورد پاسخ می‌دهم.
 
وی یادآور شد: پیش از این یک سامانه به نام اعلام تخلفات و شکایات ایجاد کرده بودند که ما آن را تعطیل کردیم. در این سامانه تعداد زیادی موارد گزارش مردمی بود که به طور مثال فردی با فلان رتبه قبل از آزمون سوالات را ۵۰ میلیون خریده است در حالی که زمانی که اعلام کرده بود سوالات هنوز در قرنطینه بود. ما در مرحله اول گفتیم این گزارش کجا راستی آزمایی شده و گفتند هیچ کجا؛ بنابراین اینگونه گزارش‌ها در هیچ جایی راستی آزمایی نشده است. تعداد زیادی از این نوع گزارش‌ها مطرح شده بود که پرونده همه آن‌ها را مختومه کردیم.
 
پورعباس گفت: البته گزارشاتی بود که از تعدادی از آن‌ها ابزار تقلب گرفته شده بود یا گزارش نیرو‌های ظابطان را داشتند که در آن گفته شده است آن‌ها پول رد و بدل کرده‌اند که همه آن‌ها نتیجه آزمونشان ابطال و بنا به جرمشان بین یک تا ۵ سال محکوم شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار