کد خبر: 1094926
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
اولین و مهم‌ترین گروه در برابر لغو یک قانون ضد بشری و ضد اخلاق درباره سقط جنین در امریکا هالیوود بود و این البته موضوع عجیبی نیست، چراکه این مرکز بیش از هر جای دیگری در جهان در چند دهه اخیر برای محو نشانه‌های مسیحیت همت به خرج داده‌است.
فرزین ماندگار

هالیوود را باید امروز بزرگ‌ترین نهاد ضد دین و ضد خدا در جهان قلمداد کرد تا آنجا که این مرکز فرهنگی را به اولین معترض لغو قانون سقط جنین از سوی کنگره امریکا تبدیل کرد. سینمای امریکا در اینباره همبستگی گسترده‌ای از خود نشان داد. اتحادیه‌های سینمایی هالیوود متعهد شدند که در پی حکم روز جمعه مبنی بر پایان حق قانونی سقط جنین در امریکا اعتراض کنند، در حالی که انجمن صنفی کارگردانان سیاست جدیدی برای ارائه کمک‌های مالی به اعضایی که برای «خدمات سقط جنین ایمن» سفر می‌کنند، پیشنهاد کرد.
اتحادیه‌های هالیوود پس از انتشار اخباری مبنی بر لغو «حق قانونی سقط جنین» از سوی عالی‌ترین دادگاه کشور، دادگاه عالی را به شدت مورد سرزنش قرار دادند و تعدادی از گروه‌ها و اتحادیه‌های کارگری متعهد شدند که برای مقابله با اثر این تصمیم گام بردارند.
اتحادیه کارگردانان، انجمن صنفی کارگردانان امریکا، اتحادیه بازیگران، اتحادیه نویسندگان، انجمن نویسندگان بخش‌های شرق و غرب امریکا، اتحادیه خدمه فیلمسازان IATSE و اتحادیه کارکنان سالن‌های سینما، همگی در پی این تصمیم، بیانیه‌هایی صادر کردند که با لغو این قانون حدوداً ۵۰ ساله مخالف هستند؛ تصمیمی یک ساله که به امریکایی‌ها حق سقط جنین را طبق قانون اساسی می‌داد.
پیش‌بینی می‌شود که در نتیجه این حکم زنان دچار حاملگی ناخواسته بخصوص آن‌ها که در حوزه بازیگری و سینما فعالیت می‌کنند و زیر ذره‌بین هواداران و مخاطبانشان هستند، در بسیاری از مناطق امریکا مجبور به سفر به ایالتی دیگر شوند تا بتوانند در آنجا از امکانات سقط جنین قانونی و ابزار‌های آن بهره‌مند شوند. این پیش‌بینی نیز وجود دارد که خرید قرص‌های سقط جنین آنلاین یا سقط جنین‌های غیرقانونی و خطرناک به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد. آزادی سقط در غرب موجب مرگ روزانه ده‌ها هزار جنین بیگناه در غرب می‌شود و این کشتار در حجم گسترده تا به حال از حمایت قانونی برخوردار بود، اما دادگاه عالی امریکا این قانون ضدبشری را لغو کرده‌است.
مقاومت خواننده‌های زن
در پی لغو یک حکم ۵۰ ساله توسط دیوان عالی امریکا که به زنان سراسر این کشور حق سقط جنین را می‌داد، برخی خواننده‌های زن نیز واکنش نشان دادند و به بهانه دفاع از حقوق زنان! در برابر اجرایی کردن این قانون اعلام مخالفت کردند! عجیب است که رسانه‌ها در غرب کاری کرده‌اند که یک عمل غیرانسانی به مرور نه‌تن‌ها قبح خود را از دست داده، بلکه تبدیل به یک ارزش شده‌است تا آنجا که زنان مشهور عرصه هنر، مخالفت با آن را یک تکلیف بشری قلمداد می‌کنند.
تیلور سوئیفت ـ ترانه‌سرا و خواننده امریکایی‌ـ با انتشار پستی در توئیتر نسبت به این اقدام دیوان عالی امریکا واکنش نشان داد و نوشت: «حقیقتاً نسبت به جایی که اکنون در آن قرار گرفته‌ایم، وحشت‌زده هستم.»
هالزی ـ ترانه‌سرا و خواننده ـ هم با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشت: «منتظر انقلابی‌ها برای تغییر جهان نباشید، خودتان این نقش را ایفا کنید. هیچ‌کس به ما کمک نخواهد کرد. این وظیفه ما است و باید همین الان اقدام کنیم.»
بیلی آیلیش ـ خواننده و ترانه‌سرای امریکایی‌ـ در اجرای خود در فستیوال گلستنبری به لغو حق قانونی سقط جنین در امریکا اعتراض کرد و گفت: «روزی واقعاً تاریک برای زنان در ایالات متحده امریکا است. این را می‌گویم، چون طاقت ندارم بیش از این به آن فکر کنم.».
اما صحبت‌های این زنان که هر کدام میلیون‌ها علاقه‌مند و طرفدار در فضای مجازی و واقعی دارند، در حالی به بهانه دفاع از حقوق زنان مطرح می‌شود که نتایج یک بررسی جدید در نشریه پزشکی «British Medical Journal»، از ارتباط سقط جنین با خطر افزایش احتمال سکته مغزی در زنان گفته‌است.
متخصصان دریافته‌اند زنانی که یک‌بار سقط جنین داشته‌اند، ۸ درصد بیشتر از زنانی که هیچ سقط‌جنینی نداشته‌اند در معرض خطر سکته بوده‌اند و سه سقط جنین، خطر ابتلا به سکته مغزی را تا ۸۲ درصد بیشتر می‌کند. حیرت‌انگیز اینکه سلبریتی‌ها و فمینیست‌ها که اغلب در عرصه هنر فعالیت دارند، اجازه شنیده‌شدن این دستاورد‌های علمی که اتفاقاً مطابقت با شریعت و دین دارد، به جامعه نمی‌دهند. در واقع صهیونیسم جهانی برای جاری کردن قوانین ضد اخلاقی ابتدا سلبریتی‌های هنری و مراکز تولید هنر را زیر سلطه می‌گیرند تا آنچه پیش از این در جامعه امری قبیح شناخته می‌شد، به امری ممدوح تبدیل شود. با این حال به نظر می‌رسد جامعه امریکا همچنان به اصول مسیحیت پایبندی نشان می‌دهد.
جولان همجنس‌باز‌ها
مشهودترین مظاهر ضدیت با خدا و دین در رشد شخصیت‌های همجنس‌باز به ویژه در آثار پویانمایی هالیوود که مخاطب اصلی آن کودکان و نوجوانان هستند، قابل ردیابی است. در واقع هالیوود بیش از همه روی نسل جدید حساب باز کرده‌است و سرمایه‌گذاری اصلی برای تأثیرگذاشتن روی این نسل روی پویانمایی انجام می‌شود. اگر شخصیت‌های همجنس‌باز پیش از این نقشی فرعی و حاشیه‌ای داشتند، امروزه در بسیاری از تولیدات پویانمایی شخصیت‌های همجنس‌باز کاراکتر اصلی هستند و البته رسانه‌ها اجازه نمی‌دهند صدای اعتراض جامعه بسامد بلندی داشته‌باشد.
خانواده‌ها در جهان، حالا بیش از هر زمان دیگری در معرض تولیدات ضدفرهنگی غرب قرار دارند که با پشتیبانی صهیونیسم جهانی از پس پرده بیرون آمده و آرایشی عیان‌تر به خود گرفته‌اند.
حذف ردپای خدا و مسیحیت در هالیوود
رد پای خدا و مسیحیت از دهه نود قرن بیستم تقریباً به طور کامل از فیلم‌های هالیوودی حذف شد. اگر کلیسا در سینمای کلاسیک و حتی وسترن امریکا یکی از اضلاع روایت‌های داستانی را به خود اختصاص می‌داد و کمتر فیلم امریکایی بود که به نقش محوری کلیسا اشاره نکند، به مرور در یک پروسه ۵۰ ساله سینمای امریکا و غرب به جایی رسید که دیگر نمی‌توان هیچ فیلم یا سریال امریکایی را سراغ گرفت که در آن اشاره‌ای مثبت به نقش مسیحیت و کلیسا شده‌باشد.
یکی از نشانه‌های بارز و همیشگی حضور خدا و مسیحیت در فیلم‌های هالیوودی را می‌شد در وسترن‌های معروف مشاهده کرد. فیلم‌های خانوادگی امریکا مشحون بود از صحنه‌هایی که خانواده پیش از غذا خوردن سر میز دست‌ها را به هم گره می‌زدند و از خداوند به خاطر نعمت‌ها تشکر می‌کردند. مشهورترین رمان‌ها و داستان‌های غربی مانند بی‌نوایان اساساً بدون اشاره به نقش کلیسا چیزی کم داشت، اما چه اتفاقی افتاد که در کمتر از نیم قرن هالیوود توانست این بزرگ‌ترین نماد مسیحیت را از ذهن دست کم دو نسل پاک کند و آن را به عنوان موجودیتی متعلق به جهان ماقبل مدرنیسم جا بیندازد. این اتفاق در حالی رقم خورد که همین حالا در امریکا مسیحیت در میان خانواده‌ها از بنیانی مستحکم‌تر از آن چیزی که فیلم‌ها نشان می‌دهند، برخوردار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار