کد خبر: 1093640
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: فعالان بخش خصوصی استان اردبیل برای همکاری با سرمایه‌گذاران استرالیایی آمادگی لازم را دارند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین پیرموذن در دیدار با سفیر استرالیا در ایران اظهار کرد: به عنوان نماینده بخش خصوصی استان اردبیل اعلام می‌کنم که آماده پذیرش سرمایه‌گذار از کشور استرالیا و هم‌چنین اعزام سرمایه‌گذار به این کشور هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل افزود: بخش خصوصی در ایران توان بالایی دارد تا حدی که در همه این سال‌ها برای عبور کشور از بحران اقتصادی و تحریم‌ها تلاش کرده است و اکنون نیز آماده توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها هستیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل تاکید کرد: اکثر صنایع در استان اردبیل فعال هستند و با توجه به پتانسیل‌های موجود در بخش‌های متنوعی مثل صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری می‌توان همکاری کرد.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی پتانسیل بزرگی مثل تولید یک میلیون تن سیب‌زمینی در سال و کشت و صنعت‌های مغان و پارس را در استان داریم و آماده همکاری با سرمایه‌گذاران استرالیایی در این بخش‌ها هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: از حضور سفیر استرالیا در استان تشکر می‌کنم به ویژه که در این شرایط تحریم‌ها به دنبال توسعه روابط اقتصادی هستند و معتقدم که باید گام‌های عملی برداشته شود تا تاثیری در توسعه روابط اقتصادی داشته باشد.

در ادامه لیندال ساکس سفیر استرالیا نیز در این دیدار اضافه کرد: هدف ما از سفر به استان اردبیل مشاهده فرصت‌های موجود در این استان و انتقال آن‌ها به فعالان اقتصادی استرالیا است تا از این فرصت‌ها برای توسعه همکاری‌های دو جانبه استفاده شود.

وی یادآور شد: سفارت ایران در استرالیا نیز می‌تواند در کشور ما این کار را انجام دهد و با رایزنی مستقیم فعالان اقتصادی را برای حضور در ایران تشویق کند.

ساکس تاکید کرد: برخی از شرکت‌های بزرگ استرالیایی نیز در کشور امارات دفتر دارند که دعوت می‌کنم با توجه به نزدیک بودن مسافت در این کشور زمینه‌های همکاری با فعالان بخش خصوصی استرالیا را بررسی کنید.

سفیر استرالیا همچنین درخصوص پذیرش دانشجویان ایرانی گفت: دانشجویان بسیاری از ایران در استرالیا تحصیل می‌کنند و ما مشتاق هستیم که در دانشگاه‌های معتبر کشورمان دانشجویان ایرانی و اردبیلی بیشتری را داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر