کد خبر: 1093633
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی:
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل بعنوان خواست و مطالبه اصلی مردم اردبیل باید بزودی تعیین تکلیف شود و هیچ تعللی در این باره مورد قبول نیست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صدیف بدری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: راه اندازی منطقه آزاد توان صادرات محصولات کشاورزی استان را به سه میلیون تن افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: مقرر شده منطقه آزاد در یک نقطه استان ایجاد و بعد سه نقطه دیگر هم به آن ملحق شود که هنوز اقدام خاصی در این باره صورت نگرفته است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با بیان اینکه با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری توان صادرات محصولات کشاورزی در استان اردبیل به میزان سه میلیون تن افزایش خواهد یافت، افزود: منطقه آزاد تجاری، صنعتی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه این استان بوده و با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌ جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان خواهیم بود.

وی افزود: بهره‌گیری از قانون مزیت ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی منطقه، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی، مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی خاص در منطقه آزاد و عدم نیاز به صدور روادید (ویزا) برای ورود و خروج اتباع خارجی از مبادی ورودی و خروجی مجاز منطقه از مزایای مناطق آزاد محسوب می‌شود.

بدری گفت: علاوه براین برخورداری از انواع معافیت‌های مالیاتی، امکان ورود ماشین‌آلات و قطعات و مواد اولیه برای صنایع منطقه بدون عوارض گمرکی از دیگر مزایای ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر