کد خبر: 1092972
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: محدودیتی در استفاده از دستگاه‌های کارتخوان قبلی و جدید برای نانوایان وجود ندارد و کلیه نانوایان می‌توانند از هر دو دستگاه کارتخوان(قبلی و جدید) استفاده کنند.

واقف بهروزی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در صورت استفاده نانوایان از دستگاه های کارتخوان جدید، در پایان هر روز(ساعت ۱۲ نیمه شب) ۱۵ درصد از مجموع فروش نان پایه همان روز (براساس قیمت آرد یارانه ای نوع یک) از سوی دولت به عنوان مشوق و پاداش به حساب نانوایان واریز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نبود سازوکار مشخص و دقیق برای نظارت بر مصرف آرد در نانوایی ها که سالانه دولت یارانه قابل توجه و هزینه های سنگینی را برای آن متقبل می شود یک پاشنه آشیل بود که موجب می شد تا آردی که باید صرف پخت نان برای مردم شود به شکل آزاد به فروش رسیده یا قاچاق بشود که این موضوع اتلاف هزینه های بیت المال و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

دولت سیزدهم طرح اصلاح هدفمندی یارانه ها را کلید زد و بدون تغییر نرخ نان با سازوکار جدید و از طریق نصب کارتخوان های هوشمند در نانوایی ها  می خواهد موضوع یاد شده را کنترل کند.

این طرح در پی اصلاح هدفمندی یارانه ها و در راستای پیشگیری از قاچاق آرد و فروش خارج از شبکه آن که سالانه موجب خروج بخش زیادی از آرد مصرفی کشور به آن سوی مرزها می شد و امنیت غذایی جامعه را با مخاطره همراه می کرد، اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم پیش از این از آغاز نصب دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند در نانوایی‌های استان خبر داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر