کد خبر: 1090361
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در جلسه‌ای که با عنوان و موضوع «راهکار‌های پیشنهادی افزایش اشتغال و تولید در سینما» با مدیران این سازمان تشکیل داده راهکار‌های اشتغال‌زایی در سینما را مورد بررسی قرار داده است، اما به نظر می‌رسد سازمان سینمایی در این ماه‌ها از وظیفه و تکلیف اصلی خود دور مانده و درگیر مسائل فرعی شده است.
نوید پارسا

سازمان سینمایی در این نزدیک به ۱۰ ماهه‌ای که با روی کار آمدن دولت جدید دست به کار مدیریت سینما شده تا حدودی همچنان از بحث راهبردی جدی محتوا و کیفیت آثار عقب مانده است.
محمد خزاعی در جلسه با مدیرانش با اشاره به اهمیت اشتغال از دیدگاه رهبری و نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» بر ضرورت شناسایی راهکار‌های مؤثر برای ایجاد ظرفیت‌های تولید و افزایش زمینه اشتغال سینماگران و اعضای صنوف سینمایی تأکید کرده و گفته‌است: از سرگیری فعالیت‌ها در دوران پساکرونا و رکود نسبی تولید در همه عرصه‌ها از جمله سینما بیش از همیشه، هم افزایی همه دستگاه‌ها و مراکز فعال حوزه فرهنگ و سینما را می‌طلبد و برای رونق و تحرک در این بخش لازم است همه معاونت‌ها و مؤسسات سازمان به طور جدی وارد شوند.
رئیس سازمان سینمایی معتقد است همه موظفیم با درک ضرورت و نیاز خانواده سینما نسبت به برنامه‌ریزی و طراحی در این زمینه ورود کنیم و با جلب مشارکت‌های خصوصی و منابع داخلی و بیرونی فرصت‌های جدید ایجاد کنیم.
به گفته وی لازم است در همه حوزه‌ها اعم از بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش، سینمای جوان، سینما شهر، معاونت فناوری و مطالعات، معاونت ارزشیابی و نظارت، جشنواره و توسعه منابع با اهتمام به این مهم، فکر و ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی کنیم و با جدیت نسبت به ارائه طرح و ایده و شناسایی منابع و اعتبارات در دستگاه‌های مختلف بستر اشتغال را برای شمول گسترده‌تر خانواده سینما و اعضای صنوف مهیا سازیم.
خزاعی با اشاره به کشف افق‌های جدید در این زمینه عنوان کرد: بدون تردید، در حوزه بین‌الملل چه در زمینه عرضه و مارکتینگ و چه در عرصه تولیدات مشترک ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که لازم است دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل با کمک کارشناسان بنیاد سینمایی فارابی و مراکز دیگر هم فکری و ادغام کنند.
وی با اشاره به اینکه اغلب سازمان‌ها و مراکز از جمله: سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهاد‌های فعال در این حوزه به صورت جدی حضور دارند، اضافه کرد: در کنار تولیدات سینمایی قطعاً، عرصه نمایش خانگی یکی از ظرفیت‌های تأثیرگذار در این حوزه است که جا دارد مطالبه خانواده سینما در خصوص نمایش خانگی پیگیری شود.
رئیس سازمان سینمایی در پایان تصریح کرد: مطمئنم از طریق رایزنی با مدیران صدا و سیما و آغاز همکاری مشترک دو سازمان سینمایی و صدا و سیما در کارگروه سینما و تلویزیون و با هم فکری آن‌ها می‌توان موانع تولید و رکود نسبی به وجود آمده در این بخش را برطرف کرد.
سخنان رئیس سازمان سینمایی درباره ایجاد اشتغال مبتنی بر شعار سال به نظر می‌رسد، مسئله کلیدی و راهبردی سینما نباشد. سینمای ایران اگر الزامات صنعتی شدن را طی کند مسئله اشتغال هم به خودی خود در آن شکل می‌گیرد، اما وقتی قرار باشد به شکل جزیره‌ای به این مسئله نگاه شود، قطعاً برای سینما راه گشا نخواهد بود. درحالی‌که امروز اقتصاد سینمای ایران در داخل با چالش‌های جدی مواجه است و همچنان مردم رغبتی برای سینما رفتن از خود نشان نمی‌دهند و این به کیفیت فیلم‌ها ربط مستقیم دارد و در چنین سینمایی که با فرهنگ فاصله گرفته سخن گفتن از اشتغال‌زایی نوعی عدم درک اولویت‌ها درباره سینما است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار