کد خبر: 1090309
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، گفت: نقش علما و نخبگان دینی این استان در پیروزی و طول عمر انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده است و این ظرفیت به نسل امروز معرفی شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(7خرداد)، در آیین نکوداشت روحانی مبارز و انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین زنده‌یاد محمد مهدی روشن اظهارداشت: برخی از علمای لرستان، چهره های بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای هستند که سرآمد آنها آیت‌الله بروجردی است و دیگر علمای بزرگ این استان در سایه نام این بزرگوار قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نقش علما و نخبگان دینی این استان در پیروزی و طول عمر انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده است، افزود: در زمینه نقش علمای لرستان در پیروزی و طول عمر انقلاب کتاب های بسیاری نوشته شده است.

وی با بیان اینکه همچنان ظرفیت نوشتن و معرفی علمای لرستان وجود دارد، گفت: باید تلاش کنیم نسل کنونی و آینده را با این میراث ماندگار آشنا کنیم چراکه لرستان در عرصه‌های مختلف از چنین شخصیت هایی برخوردار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: در قرن اخیر علمای بزرگ این استان نقش آفرینی کردند و مبارزات مردم این دیار با سلسله قاجار، پهلوی اول و دوم، تبعید سادات و تبعید عشایر و طوایف غیور از اقدامات شاخص می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تبعید و حضور در جبهه‌های نور علیه ظلمت از صفات بارز حجت‌الاسلام والمسلمین روشن است، گفت: برخی افراد حاضر در این نکوداشت به عنوان افراد تبعید شده در زمان های مختلف، خود یک تاریخ زنده هستند که باید در این خصوص نوشته شود.

گفتنی است، در پایان از کتاب روزهای روشن، لاله های آشنا، حج روشن، خاطرات روشن، راه روشن به تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی تیموری رونمایی شد.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار