کد خبر: 1089928
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
سرپرست بهزیستی اردبیل:
سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: مبلغ یک‌ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای اشتغال مددجویان بهزیستی به استان اردبیل تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حامد رضایی در جلسه کمیته اشتغال بهزیستی اظهار کرد: یک هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه به اردبیل تخصیص یافته است و تسهیلگری اشتغال جامعه هدف، مهم‌ترین راهبرد بهزیستی استان در سال‌جاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه تسهیل‌گری اشتغال جامعه هدف بهزیستی یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی بهزیستی استان در سال‌جاری است، گفت: لازم است همکاران در راستای تحقق تعهد اشتغال بهزیستی برنامه‌ریزی عملیاتی انجام دهند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر جذب به موقع و بهینه اعتبارات برای بهزیستی استان بیان کرد: برای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف، برنامه‌های مختلفی از قبیل پرداخت بیمه حق کارفرمایی، بیمه خوداشتغالی، پرداخت جبران کارآیی معلولین، تشکیل کارگروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار و… در دستور کار داریم تا بتوانیم افراد واجد شرایط اشتغال را به مرحله توانمندسازی اقتصادی برسانیم.

رضایی ادامه داد: کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی‌ها در صورت به کارگیری معلولان جامعه می‌توانند از تسهیلاتی از قبیل ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی و تا ۵۰ درصد حداقل حقوق از تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی بهره‌مند شوند.

وی افزود: لازم است همکاران بهزیستی برای گسترش چتر بیمه‌ای افراد تحت پوشش، نسبت به شناسایی کارفرمایان برای بکارگیری جامعه هدف، برنامه‌ریزی مناسب انجام دهند و کارفرمایان هم می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات سازمان به ادارات بهزیستی مراجعه نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر