کد خبر: 1088768
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
وسلین وویوویچ، سرمربی جدید تیم‌ملی هندبال از حضور در ایران خوشحال است
سرمــــربی مونته‌نگرویی تیم‌ملی هندبال از عقد قرارداد با فدراسیون ایران رضایت کامل دارد و معتقد است اگر ترافیک کمتر شود زندگی در ایران ایده‌آل خواهد بود. نشست خبری وسلین وویوویچ روز گذشته برگزار شد و او از اهدافش برای موفقیت تیم‌ملی کشورمان گفت.
شیوا نوروزی

سرمــــربی مونته‌نگرویی تیم‌ملی هندبال از عقد قرارداد با فدراسیون ایران رضایت کامل دارد و معتقد است اگر ترافیک کمتر شود زندگی در ایران ایده‌آل خواهد بود. نشست خبری وسلین وویوویچ روز گذشته برگزار شد و او از اهدافش برای موفقیت تیم‌ملی کشورمان گفت.
وسلین وویوویچ در اولین گفت‌وگویش با اصحاب رسانه بسیار خونگرم بود و صریح و بااحساس از هدف‌هایش برای پذیرفتن هدایت هندبالیست‌های ایران صحبت کرد. او ابراز امیدواری کرد به زودی قرارداد بلندمدتش با فدراسیون کشورمان منعقد شود. سرمربی تیم‌ملی در ابتدای صحبت‌هایش به پتانسیل بالای هندبال ایران اشاره داشت: «از حضور در ایران خوشحالم. زمان کمی در ایران بودم، یک هفته از لیگ و فینال رقابت‌ها را دیدم و از امکانات اصفهان و تهران بازدید کردم. از نظر هندبال امکانات خوبی داریم. نکته مثبت دیگر اینکه رئیس فدراسیون به هندبال علاقه زیاد دارد. متأسفانه بازی‌های هانگژو لغو شد و از اعزام یا عدم اعزام به بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی اطلاعات کافی نداریم. هدف ما موفقیت در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی و جنگیدن برای مدال رقابت‌های آسیایی بود. بعد از تعویق بازی‌های آسیایی، حالا هدف بعدی جنگیدن برای مسابقات جهانی است.»
وسلین با تأکید بر استفاده از همه پتانسیل موجود معیارهایش برای انتخاب ملی‌پوشان را اعلام کرد: «وقتی سرمربی اسلوونی بودم، ۱۸ بازیکن خارج از کشور و لژیونر بودند. شرایط اسپانیا و فرانسه هم همین است، اما ایران شرایط بهتری دارد و شاید ۱۵ بازیکن ایرانی لژیونر باشند. عملکردشان را رصد می‌کنم و با آن‌ها در تماس هستم. همه خوشحالند و می‌خواهند برای پرچم‌شان بجنگند. بازیکنی که با قلبش برای تیم کشورش بجنگد در‌های تیم ملی به رویش باز است. کاری به معیار مربیان قبلی ندارم، برای من همه یکسان هستند و تقسیم‌بندی لژیونر، بازیکن داخلی، جوان یا باتجربه معنا ندارد. از نظر من فقط خوب یا بد مهم است. بازیکنی که در دسته خوب باشد به تیم ملی دعوت می‌شود. بازیکنان باهوش و تکنیکی زیادی در ایران هستند. از نظر من بازیکنان ایرانی مشکلی برای رقابت با بهترین‌های جهان ندارند. واقع گرا هستم و با ظرفیت‌های موجود پیش می‌روم.»
سرمربی جدید تیم‌ملی هندبال در ادامه از اشتیاقش برای موفقیت با ایران و یاد گرفتن درس‌های جدید گفت: «خیلی‌ها بعد از امضای قرارداد از من پرسیدند چرا به ایران می‌روم. گفتم همه افتخارات را به دست آورده‌ام، ولی تاکنون هیچ موفقیتی با ایران کسب نکردم، این بزرگ‌ترین انگیزه من است. در انتخاب بین تیمی که همیشه برنده بوده با تیمی که قبلاً خیلی افتخاری نداشته، همیشه دومی را انتخاب می‌کنم، چون در مورد دوم اگر به موفقیت برسید بسیار به چشم می‌آید. هر کسی بگوید دیگر چیزی برای یادگیری ندارم، قطعاً دیوانه است. با کمک دستیارانم می‌توانیم به پیشرفت تیم‌ملی کمک کنیم. زمانی که من به دستیارانم احترام بگذارم و برای‌شان ارزش قائل شوم، آن‌ها هم به من احترام می‌گذارند.»
وی با اشاره به اینکه از مشکلات اقتصادی ورزش ایران خبر دارد، صعود به بازی‌های المپیک را نیازمند داشتن برنامه بلندمدت خواند: «برای رسیدن به اهدافی، چون صعود به المپیک به برنامه بلندمدت چهار تا شش سال نیاز است. از مشکلات اقتصادی آگاهی دارم، اما کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید از هندبال حمایت کنند. هیچ فدراسیونی در آسیا این افتخارات را کسب نکرده است.»
وویوویچ در پایان تیم‌ملی را به یک خانواده تشبیه و خود را پدر این خانواده معرفی کرد: «خیلی به اتفاقات گذشته توجه نمی‌کنم. ما و تیم ملی یک خانواده هستیم. نقش پدر را دارم و وظیفه‌ام منصف بودن با خانواده است. از طرفی بازیکنان هم باید بدانند حرف آخر را پدر خانواده می‌زند. از بازیکنان هم می‌خواهم همیشه سروقت در تمرینات حاضر باشند.»
درخواست حمایت
رئیس فدراسیون هندبال نیز با تشریح شرایط این رشته از مسئولان کمیته‌ملی المپیک و وزارت ورزش خواستار حمایت‌های بیشتر شد. علیرضا پاکدل از موفقیت‌های تیم‌های ملی هندبال صحبت کرد: «پس از هشت سال توانستیم سهمیه حضور در جهانی را بگیریم. وسلین کارنامه خوبی دارد و در تیم‌های بزرگی کار کرده است. هدف اصلی ما رفتن روی سکوی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ بود که متأسفانه این رقابت‌ها لغو شد. هدف بعدی ما موفقیت در جهانی سوئد – لهستان است و برای دومین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کنیم. تلاشمان حضوری متفاوت و آبرومند در مسابقات جهانی است. تاکنون تیم‌های ملی هندبال شش سهمیه مسابقات جهانی را به ارمغان آورده‌اند، موفقیتی که هیچ تیم آسیایی به آن دست نیافته است. به خاطر اعزام‌های آسیایی و جهانی خاص‌ترین و سخت‌ترین سال پیش‌روی هندبال کشور خواهد بود، به همین دلیل نیازمند حمایت ویژه هستیم. هنوز بودجه سال نه در کمیته و نه در وزارت مشخص نشده و امیدواریم اهمیت موضوع را درک کنند. برای رسیدن به اینجا سختی‌های زیادی را کشیدیم. روزی که آمدیم بی‌ثباتی مدیریتی بود و بدهی‌های سنگین. طرف هندبال نباید کوچک دیده شود. منتظر حمایت متفاوت هستیم. امسال به ۴۰میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، یک بخش از سوی ما و بقیه از سوی وزارت و کمیته باید تأمین شود. قرارداد وسلین ۱۰ ماهه و تا پایان مسابقات جهانی است. اگر توافق شود همکاری ادامه پیدا می‌کند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار