کد خبر: 1087639
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
شهید حسین اسلامیت، فرماندهی که در راه آزادی خونین‌شهر آسمانی شد
برای آزادی خرمشهر از چنگ دشمن متجاوز جان‌های نازنین بسیاری فدا شدند. مردم ایران طاقت تماشای اشغال شهر را نداشتند و در نهایت موفق شدند در سال ۱۳۶۱ خرمشهر را برای همیشه آزاد کنند
آرمان شریف

برای آزادی خرمشهر از چنگ دشمن متجاوز جان‌های نازنین بسیاری فدا شدند. مردم ایران طاقت تماشای اشغال شهر را نداشتند و در نهایت موفق شدند در سال ۱۳۶۱ خرمشهر را برای همیشه آزاد کنند. شهید حسین اسلامیت یکی از شهدای عملیات بیت‌المقدس است که از روز اول عملیات در منطقه حاضر شد و با جانفشانی‌هایش کمک بزرگی برای آزادی شهر کرد.

صرف‌نظر از سفر آلمان
شهید اسلامیت متولد سال ۱۳۴۱ در تهران بود. یکی از همان متولدین دهه ۴۰ که بعد‌ها در اوج جوانی حماسه‌های بزرگی را خلق کردند. زمانی که حسین ۱۰ ساله بود، یکی از عموهایش که در آلمان زندگی می‌کرد و تاجر فرش بود، پیشنهاد کرد حسین به آلمان بیاید و درسش را در این کشور ادامه بدهد، اما مادر راضی به رفتن پسرش نبود. اولین پسرش بود و آنقدر عزیز که طاقت دوری‌اش را نداشت. اصرار‌های عمو می‌رفت که کار خودش را بکند و حسین را راهی دیار غربت کند ولی در نهایت حسین در ایران ماند تا کاری بزرگ کند و نامش به عنوان یکی از حماسه‌سازان این سرزمین در تاریخ ثبت شود.
شهید اسلامیت با بهره‌گیری از شور و شعور سیاسی‌اش، خیلی زود وارد فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شد و در همان دوران دبیرستان در پیشبرد نهضت امام خمینی، به سهم خود نقش فعالی ایفا کرد. در تمامی تظاهرات دانش‌آموزی و اعتراض‌های مردمی علیه رژیم پهلوی شرکت داشت. حسین با بهره‌گیری از هوش و ذکاوت ذاتی‌اش، در دوران دبیرستان به ارشاد و مبارزه با گروه‌های منحرف سیاسی پرداخت. پیروزی انقلاب اسلامی این جوان شجاع را در پیشبرد مسیرش راسخ‌تر از قبل کرد. او با استفاده از تجربیات مبارزاتی‌اش در دوران انقلاب در زمان بحران کردستان راهی غرب کشور شد. به اذعان بسیاری از همرزمانش عملیات‌های متهورانه و شجاعانه این بسیجی جوان در کردستان همواره ورد زبان دیگران بود. در یکی از روز‌هایی که در کردستان حضور داشت موظف به انتقال ماشینی که حامل فرماندهان بود شد و برای اینکه ماشینش توسط خمپاره‌های دشمن مورد تهاجم قرار نگیرد با سرعت فراوانی محل خطر را پشت سر گذاشته و جان همه افراد داخل ماشین را از خطر حفظ کرد.
شجاعت‌های فرمانده
شهید اسلامیت پس از بازگشت از مأموریت کردستان، موفق شد دیپلم متوسطه را دریافت کند و بعد به جمع سبزپوشان سپاه پاسداران بپیوندد. با حمله دشمن بعثی و آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ حسین دوباره راهی غرب کشور شد و در یکی از نبرد‌ها با گروهک‌های ضدانقلاب به شدت مجروح و به تهران منتقل شد. زندگی حسین سراسر شجاعت بود و فرماندهان توانایی و دلیری او را دیده بودند. پس از بهبودی و با شروع عملیات بیت‌المقدس، عازم جبهه‌های خوزستان شد و در تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) به عنوان معاون گردان حبیب بن مظاهر حضور پیدا کرد. شهید اسلامیت به همراه نیرو‌های گردان حبیب موفق شد ضربات سختی به دشمن بعثی وارد کند. در مرحله اول عملیات بیت‌المقدس که در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰/۲/۶۱ آغاز شد تعداد زیادی از نیرو‌های دشمن کشته، زخمی و اسیر شدند. در این عملیات علیرضا موحد دانش، فرمانده شجاع گردان حبیب بن مظاهر به سختی مجروح شد. در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس که در ۱۶/۲/۱۳۶۱ آغاز شد به دستور فرمانده لشکر ۲۷، حسین اسلامیت فرماندهی گردان حبیب بن مظاهر را بر عهده گرفت. در این مرحله، رزمندگان با همکاری نیروی هوایی و هوانیروز، منطقه سه راه حسینیه همچنین پادگان حمید و جفیر را از دست دشمن متجاوز آزاد کردند و بالاتر از همه، در روز ۱۸/۲/۶۱ جاده آسفالته اهواز - خرمشهر، به طور کامل از چنگ بعثی‌ها خارج شد. سردار شهید حسین اسلامیت در جریان این عملیات و در راه آزادسازی خرمشهر در بیستم اردیبهشت ۱۳۶۱ به شهادت رسید. شهید اسلامیت در خانواده‌ای مرفه به دنیا آمد و بزرگ شد و فرصت یک زندگی ایده‌آل را داشت، ولی او به همه تعلقات دنیا پشت پا زد و برای دفاع از میهن جبهه رفت و عاقبت بخیری و سعادتمندی را نصیب خود کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار