کد خبر: 1085727
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های متولی باید جلوی خام‌فروشی محصولات معدنی به ویژه شن و ماسه را گرفته و اجازه ندهند تا منابع استان از بین برود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه شورای فنی استان با اشاره به ضرورت فعال شدن کارخانه‌های آسفالت، برای تولید آسفالت و تحویل آن به ادارات راهداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری‌ها به عنوان عمده مصرف‌کنندگان آسفالت اظهار کرد: باید از فرصت فصل کاری نهایت بهره را در توسعه طرح‌های عمرانی و آسفالت‌ریزی انجام داده و کوتاهی‌های گذشته را جبران کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه روند کار در حوزه آسفالت‌ریزی در این استان از ریل خود خارج شده و به رغم تاکید بر فعال شدن کارخانه‌های تولید آسفالت از اسفند سال گذشته، همچنان بیش از 90 درصد کارخانه‌های آسفالت غیرفعال هستند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تجدید نظر در واگذاری این کارخانه‌ها را به اشخاص حقیقی و حقوقی یادآور شد و گفت: ضعف مدیریتی در این زمینه به دامنه مشکلات افزوده و با توجه به ضرر و زیان بیت‌المال در این بخش، دفتر بازرسی و ارزیابی استانداری در این زمینه ورود پیدا کند.

میرجعفریان افزود: نباید با تأخیر و تعلل اجازه داد تا پروژه‌های عمرانی با شرایط تورمی بالا به قیمت تمام شده نامعقول تکمیل شوند بلکه بهتر است هر چه سریعتر پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه کارخانه‌های آسفالت به چرخه تولید بازگشته و شرایط مطلوبی به خود بگیرد.

وی با انتقاد از خام‌فروشی برخی محصولات معدنی به ویژه شن و ماسه به استان‌های همسایه خاطرنشان کرد: در این بین اجحاف در حق مردم نابخشودنی است چرا که عده‌ای از این کارخانه‌ها با افزودن آب به شن و ماسه و اشباع بالای آن، سعی می‌کنند تا غش در معامله کنند.

میرجعفریان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار تعیین تکلیف کارخانه‌های آسفالت و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی، بهتر است به کیفیت تولید مصالح ساختمانی نیز توجه کنیم تا از ورود مصالح غیراستاندارد به بازار جلوگیری شود.

وی به تحقق شعار سال بر مبنای «تولید،‌ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد شهرک‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صاحب ایده در این زمینه می‌تواند ما را در صنعت ساختمان و انبوه‌سازی کمک کرده و به کیفیت تولید مصالح نیز کمک کند.

میرجعفریان بیان کرد: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتقا کیفی مصالح متناسب با شرایط اقلیمی استان استفاده کنیم که در این زمینه انتظار می‌رود بیشترین همکاری و تعامل را با مجموعه دانشگاه محقق اردبیلی شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هم در تولید قیر و هم سایر مصالح به ویژه پروفیل‌ها باید محصولات کیفی وارد بازار شده و از ورود محصولات درجه 2، سه و غیراستاندارد جلوگیری شود چرا که ساخت و ساز موضوع با اهمیتی است و کوچکترین قصور در این زمینه می‌تواند بزرگترین آسیب و تخریب را به همراه داشته باشد.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: سعی ما بر این است تا از ظرفیت همه دستگاه‌های نظارتی و آزمایشگاه خاک در بررسی کیفیت مصالح استفاده کنیم و در کنار آن دانشگاه محقق اردبیلی نیز می‌تواند یاریگر ما در ارتقا تولید محصولات با کیفیت باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر