کد خبر: 1081428
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
وزیر کشور مطرح کرد؛
وحیدی، با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به لرستان ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای پروژه بیمارستان کوهدشت اختصاص یافته است، گفت: برای تکمیل و پیشرفت فیزیکی این پروژه مابقی اعتبارات از سوی بانک ها باید تأمین شود.

به گزارش جوان از لرستان، «احمد وحیدی»، امروز(16اسفند)، در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان کوهدشت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بررسی افزایش ظرفیت آبگیری سد «سیمره» در دستور کار قرار می گیرد.

وزیر کشور افزود: در راستای این مطالبه که آب سد سیمره برای زمین های کشاورزی پمپاژ شود و آنها را پوشش دهد، در این رابطه باید با وزارت نیرو بحث شود.

وی خاطرنشان کرد: سد سیمره ظرفیت این را دارد یک میلیارد مترمکعب بیشتر آبگیری شود و حتی تا کد ارتفاعی ۷۲۳ متر آبگیری شود و این می‌تواند یک میلیارد مترمکعب آب اضافه را جمع کند.

باغات انبار کوهدشت ظرفیتی عظیم برای صناع تبدیلی هستند

وحیدی به ظرفیت بزرگ حوزه باغات انار شهرستان کوهدشت اشاره کرد و عنوان داشت: نزدیک به یک هزار و 200 هکتار باغات زیر کشت انار در این شهرستان وجود دارد که از این ظرفیت در بخش صنایع تبدیلی باید استفاده شود.

وی با اشاره به بازدید از پروژه بیمارستان شهرستان کوهدشت، ادامه داد: این بیمارستان ۲۰۰ تخته بود که امروز به ۲۵۰ تخت افزایش یافته و ۲۵ درصد پیشرفت دارد.

وحیدی یادآور شد:  پروژه ساخت این بیمارستان رکود داشت که بعد از سفر هیئت دولت فعالیت آن شروع شده و قرار است دو ساله آن را تحویل دهند که این امر نیازمند تأمین مالی لازم است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به لرستان، ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای این پروژه مصوب شده مابقی را هم باید با کمک بانک‌ها و با استفاده از ماده ۵۶ قانون تأمین کنیم.

سد معشوره پروژه جدی و مورد تأکید وزارت نیرو است

وزیر کشور در ادامه در رابطه با سد معشوره گفت: سد معشوره  در سفر رئیس جمهور مورد تاکید و تصویب قرار گرفته و در وزارت نیرو به عنوان یک پروژه جدی مطرح است.

وی با بیان اینکه این سد منابع مالی قابل توجهی می‌خواهد چون از قبل پیشرفت چندانی نداشته و با همه اتفاقات ۱۰ درصد پیشرفت داشته است، تأکید کرد: باید تأمین منابع این پروژه را دنبال کنیم.

برچسب ها: سد سیمره ، کوهدشت ، باغات
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار