کد خبر: 1078302
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
امام جمعه الیگودرز:
حجت الاسلام سرلک، با بیان اینکه نهج‌البلاغه مانند قرآن، یک کتاب سبک زندگی است، گفت: بهره مندی از معارف نهج البلاغه نیاز جامعه و خانواده ها است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام مهدی سرلک، امروز(16بهمن)، در جلسه بصیرتی در سپاه الیگودرز  اظهارداشت: نهج‌البلاغه، مجموعه‌ گران‌ سنگی است که به حق آن را «أخ القرآن، برادر قرآن» نامیده‌اند.

امام جمعه الیگودرز  نهج‌البلاغه را جامع‌ترین کتاب پس از قرآن خواند و افزود: معارف نهج البلاغه می‌تواند راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی باشد.

وی با اشاره به مهجور ماندن نهج البلاغه بین شیعیان، عنوان کرد: بسیاری از ما آشنایی با نام این کتاب، بهره دیگری از آن نبردیم و لازم است که معارف نهج البلاغه در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام سرلک تصریح کرد: نهج‌البلاغه مانند قرآن، یک کتاب سبک زندگی است و جامعه همانگونه که به آموزه‌های قرآن نیاز دارد، به معارف نهج‌البلاغه نیز نیازمند است.

وی به تنوع موضوعات نهج البلاغه اشاره و عنوان کرد: این مجموعه غنی با پاسخ به نیازهای مختلف علمی و عملی انسان، توانسته که هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون فردی و اجتماعی بر عهده گیرد.

امام جمعه الیگودرز بر ضرورت انس با نهج البلاغه و بهره مندی از معارف این گنجینه ارزشمند تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین هدف از انس با نهج‌البلاغه، بهره‌ برداری از معارف بلند آن  است،

 

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار