کد خبر: 1053493
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
رئیس شورای قضایی لرستان خبر داد؛
رزم، گفت: شعب قضایی استان آمادگی دارد دستورات قضایی پرونده ها را بصورت الکترونیک برای کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی صادر کند و باید کلانتری ها به سیستم های رایانه ای تجهیز شوند.

به گزارش جوان از لرستان، «محمد رزم»، امروز(6تیر)، در دیداربا  فرمانده و معاونین انتظامی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: نیروی انتظامی با دادگستری استان هماهنگی بسیار خوبی دارد و هر دو دستگاه وابسته به ولایت هستند و قضات ما از نیروی انتظامی رضایت خاطر دارند.

رئیس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در مقام ضابط زحمات فراوانی را بر عهده دارد، افزود: ما در تشکیل پرونده ها، جمع اوری ادله، تعقیب مجرمین و ...قصد ونیت خالص نیرو های انتظامی را می بینیم.

رزم ضمن تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت که مهم ترین وظیفه آنهاست موفق عمل می کند، بیان داشت: مهم ترین خواسته مردم امنیت است.

وی ادامه داد: بستر رشد هر جامعه امنیت است و مردم در سطح کشور نیروی انتظامی را به عنوان یک نیروی محبوب، مقبول و زحمتکش قبول دارند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی با عنوان مجاهدان فی سبیل الله یاد می کنند، گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند «لجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّينِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَيسَ تَقُومُ الرَّعِيِّةُ إلاّ بِهِم»، یعنی سربازان و نیرو های نظامی، به اذن خداوند، دژ مردم، زينت زمامداران، مايه عزت دين و امنيت هستند و كار شهروندان، جز به آنان استوار نمى شود .

وی ضمن اشاره به اینکه شعب قضایی استان آمادگی دارد دستورات قضایی پرونده ها را بصورت سیستمی و الکترونیک برای کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی صادر نماید، ابراز داشت: لازمه این ارتباط الکترونیکی تجهیز تمامی کلانتری ها و پاسگاه ها به سیستم های رایانه ای است و ضرورت دارد فرماندهی انتظامی استان در این راستا مکاتبات و پیگیری های لازم را انجام دهد.

رزم با اشاره به اینکه آمار سرقت در استان نگران کننده است، افزود: در رابطه با جرائم مهم، خشن و اولویت دار استان از جمله سرقت، تیراندازی، قتل های عمدی، آدم ربایی، قاچاق سلاح و مهمات و ...  جلسات ستاد مبارزه با جرائم خاص به منظور هم افزایی و برخورد قاطع و اثر بخش با مجرمین برگزار خواهد شد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار