کد خبر: 1076117
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
محمود مختاری تهیه کننده پیشکسوت ارشد رادیو ایران، دعوت حق را لبیک گفت
به گزارش شبکه رادیویی ایران، محمود مختاری تهیه کننده برنامه‌های «کوچه باغ موسیقی»، «دلنوازان»، «قول و غزل» و «جهان سیاست» پس از تحمل دوره‌ای بیماری، شب گذشته به دیار باقی شتافت.
سرویس فرهنگ و هنر جوان : وی ۴۴ سال با رادیو همکاری داشت و در اواخر سال ۱۳۹۰ از طرف یک گروه کارشناسی و صاحب نظر، برنامه «قول و غزل» او مورد تشویق قرار می‌گیرد.

کاربلد و خبره
حوریه صداقتی از گویندگان پیشکسوت رادیو ایران و گوینده برنامه «دلنوازان» در باره‌ی آن مرحوم گفت: رادیو هنرمندی بی نظیر و بی بدیل را از دست داد.
تهیه کننده‌ای کاربلد و خبره که همیشه دست پر در استودیو حضور داشت.
صداقتی از سال‌ها کار کردن با مرحوم مختاری خاطرات خوش آموزنده‌ای دارد از جمله اینکه گفت: هرگز به خاطر ندارم طی این سال‌ها مرحوم مختاری غیبت کسی را کرده باشد.

هزار نکته‌ی ندانسته
علیرضا غوغایی مدیر پخش و نظارت رادیو گفتگو که در سال‌های ۷۹ دستیار ایشان در برنامه «کوچه باغ موسیقی» بود، گفت: هزار شیوه‌ی نابلد، هزار نکته‌ی ندانسته.
هزار مفهوم بی تکرار همه روایت همان لبخندی بود که روزاول بر چهره نشاندی وبه من آموختی چگونه دراین مسیرقدم بردارم.
وی ادامه داد: امروزهرجاکه ایستاده ام از شکوه قامت توست، رفتی‌ای هماهنگ با تمام نوا‌ها و صداها، اما درقلب اهالی رادیو میدرخشی.

خوش اخلاق و خوش رو
احمد الهی قلی مدیر گروه سیاسی رادیو ایران هم که سال‌ها با ایشان برنامه «جهان سیاست» را داشت، گفت:
اولین ویژگی که در اولین برخوردم با ایشان توجه من را به خودش جلب کرد خوشرویی و خوش اخلاقی ایشان بود.
با توجه به این که در سال‌هایی که با ایشان همکاری می‌کردم سردبیری رادیو از تهیه کنندگی جدا بود، اما ایشا ن می‌گفت سر دبیر برنامه هم باید کار تهیه کنندگی رابداند تا برنامه کیفیت بهتر داشته باشد به همین خاطر وی از تهیه کنندگانی بود که هرچیزی از تهیه کنندگی بلد بود در اختیار همکاران سردبیر قرار می‌داد و معتقد بود در کنار کلاس‌های آموزش تهیه کنندگی فرد باید به صورت تجربی هم کار‌ها را یاد بگیرد در برنامه‌های تولیدی به افراد تازه کار اجازه ازمون و خطامی داد و می‌گفت: شما برنامه ر اتولید کنید و بعد با صبر وحوصله اشکالات برنامه را با افرد مطرح می‌کرد، متواضع و خوش اخلاق بود، به شدت اهل مطالعه و با سواد بود و این سواد و آگاهی در کلام او تبلور داشت به گونه‌ای که ادب کلام و دقت در واژگان فارسی را همیشه رعایت می‌کرد.
در برنامه‌های «جهان سیاست ‏»، «رویداد‌های هفته»، «دولت آفتاب» (بررسی اندیشه‌های سیاسی حضرت علی) و ویژه برنامه‌های مناسبتی نظیر ویژه‌های راهپیمایی روز ۲۲بهمن ‏، روز قدس و انتخابات مختلف افتخار شاگردی ایشان را داشتم ‏.
قابل ذکر است:
مختاری سال‌ها در اداره کل نمایش و پس از آن در گروه اجتماعی شبکه سراسری (رادیو ایران) برنامه‌های ویژه و خاص را تهیه می‌کرده است که حاصل این سال‌ها کسب ۶ مقام برترین تهیه کننده بوده است.
برادر مرحوم مختاری از نویسندگان متبحر رادیو بود و پسرش نیز از صدا برداران رادیو و اکنون از مسئولان رادیو صباست ۰
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار