کد خبر: 1075980
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
حمیدرضا جلالی

بار‌ها در مباحث مختلف این نکته را که انیمیشن یک مقوله راهبردی و بسیار مؤثر بر مخاطب در جنگ نرم است، متذکر شده‌ایم.
اخیراً یک انیمیشن که از سایت رهبر معظم انقلاب پخش شده و درباره نحوه انتقام‌گیری از قاتلان شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی است، جنجال زیادی در میان مقامات امریکایی که دستشان به خون حاج قاسم آلوده بوده، به پا کرده است.
در آخرین اظهار نظر پنتاگون و سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا درباره این انیمیشن اظهارنظر کرده‌اند و گفته‌اند: ما این انیمیشن را تماشا کرده‌ایم و محتوای آن را جدی تلقی می‌کنیم.
این نشان می‌دهد می‌توان با به کارگیری هوشمندانه ابزار هنر و رسانه به راحتی در صحنه جنگ نرم بر افکار عمومی و حتی بیشتر از آن، بر تصمیمات سیاستگذاران رقیب یا متخاصم ایران تأثیر گذاشت. توجه کنید که دو دقیقه پویانمایی (انیمیشن) که ماهیتی سرگرم‌ساز دارد، آنچنان تأثیری بر دولت و مقامات امنیتی امریکا گذاشته است که مجبور به موضع‌گیری رسمی شده‌اند.
این نکته که موضع قطعی جمهوری اسلامی ایران، اجرای عدالت درباره قاتلان حاج قاسم سلیمانی است، امر بدیهی برای افکار و اذهان عمومی در سراسر جهان و همچنین دولتمردان جهان است.
ناگفته نماند تأثیر این انیمیشن به خاطر وجود مابه‌ازای خارجی در جهان واقعی است، در غیر این صورت تأثیری بر مخاطب نداشت!
به نظر می‌آید فهم جدیدی در کشورمان برای استفاده از مدیوم‌های گوناگون در جنگ رسانه‌ای شکل گرفته است که آن را به فال نیک می‌گیریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار