کد خبر: 1071633
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان البرز:
جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با تأکید بر اینکه دانشجویان باید محور دو موضوع «آرمان‌خواهی» و «مطالبه گری» باشند، بیان داشت: آرمان‌خواهی فقط در بعد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیست بلکه در همه عرصه‌ها باید این موضوع حاکم باشد.

وی با تأکید بر اینکه اولین مرحله «آرمان‌خواهی» شناخت صحیح آرمان‌هاست، اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای با الفاظ شیرین به دنبال تحریف آرمان‌های انقلاب هستند لذا باید با آن مقابله کرد.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعاتی است که باید مجموعه دانشگاهی به آن معطوف شود، گفت: استقلال حقیقی وقتی محقق می‌شود که اقتصاد شکل درستی به خود گیرد به‌طوری‌که اگر غرب و شرق هم از ما ناراحت شدند هیچ تکانه و لطمه‌ای‌ به ما وارد نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از آرمان‌های مورد مطالبه رهبری است، گفت: این مهم مربوط به یک دولت نیست و جنبش دانشجویی باید آن را مطالبه گری کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند استکبارستیزی را هم تحت تأثیر قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر نقش دانشجویان در پیشرفت علمی کشور، خاطرنشان ساخت: پیشرفت علمی کشور موجب قدرت و استحکام می‌شود و می‌تواند بر اقتصاد هم مؤثر واقع شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه برای کار مسنجم باید امت داشت و جبهه سازی کرد، به آیه ۱۰۴ سوره آل‌عمران اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ».

وی در ادامه به بیان تفاوت حزب و امت پرداخت و گفت: امت همانند حزب نیست و امت به مجموعه افراد و گروه‌هایی گفته می‌شود که اهداف مشترکی دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به بیان ارتباط میان «آرمان‌خواهی» و «واقع‌بینی» پرداخت و گفت: واقع‌بینی یعنی تمام ظرفیت‌های نظام را درست ببینیم اما در طی سال‌های اخیر دشمن برای عدم تحقق این موضوع بسیار تلاش کرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: رهبری در دیدار با دانشجویان در سال ۱۳۹۲ فرمودند: «البته باید واقعیت‌ها را به معنای واقعی کلمه دید، نه آنچه که به‌عنوان واقعیت القاء می‌شود. شما جوان‌ها خیلی خوب میدانید؛ در جنگ‌های روانی که امروز در دنیا معمول است، یکی از کارها القای واقعیت‌های غیرواقعی است؛ چیزهایی را به‌عنوان واقعیت القاء می‌کنند که واقعیت ندارد.»

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آرمان‌گرای واقع‌بین هرگز با بن‌بست مواجه و دل سرد نمی‌شود، گفت: آرمان‌گرا جهادی، انقلابی، با برنامه و وسط میدان است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه مجموعه دانشجویی در مسیر مطالبه گری نباید سطحی‌نگری داشته باشد، گفت: نباید ویترینی کاری را انجام داد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به تشریح مسیر درست «مطالبه گری» پرداخت و گفت: در ابتدا باید نسبت ناکارآمدی و مشکل سنجیده شود و سپس بعد از اولویت‌بندی، با دقت در نکات کلیدی و اساسی، مسئله را طرح و مطالبه گری کرد.

وی افزود: مطالبه گری نباید سطحی باشد بلکه باید عمیق و دقیق باشد تا موردتوجه قرار گیرد و شنیده شود والا با عناوین دیگری اشتباه گرفته خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود بیانیه «گام دوم» را به قانون اساسی تشبیه کرد و گفت: بیانیه گام دوم به‌تنهایی قابلیت اجرا ندارد و نیاز به یک دستورالعمل اجرایی دارد که رهبری در سخنرانی یکم خردادماه ۱۳۹۸ آن را تبیین کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه البرز از استان‌های پیشگام در عرصه اجرایی کردن بیانیه «گام دوم» بود، گفت: در استان البرز حلقات میانی در ۱۹ کارگروه تشکیل و نظام مسائل استان احصا شد.

وی در ادامه با تأکید بر پرهیز از هرگونه موازی کاری، گفت: خوب است تمامی گروه‌های مختلفی که در استان البرز فعالیت می‌کنند ذیل یک مجموعه واحد به کار خود ادامه دهند تا از هرگونه موازی کاری و هدر رفت منابع جلوگیری شود.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعى از شاعران آئینى و مداحان خراسان در سال ۱۳۹۵ پرداخت و گفت: رهبری در رابطه با جهاد تبیین فرمودند: «جمهوری‌ اسلامی‌ امروز نیازمندی‌‌هایی‌ دارد که این نیازمندی‌‌ها را ماها باید تأمین کنیم. به اعتقاد بنده برترینِ این نیازمندی‌‌ها، نیازهای‌ تبیینی‌ و بصیرت افزایی‌ و تحکیم معارف انقلاب و اسلام [است]؛ این‌ها در رأس همه‌ی‌ این نیازها است.»

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه «گام دوم» نیز می‌فرمایند: «شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.»

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی سال جاری اشاره کرد و گفت: آقا فرمودند: «خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه‌داشتن افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوان‌ها، حرکت تبیین خنثی‌کننده‌ این توطئه‌ دشمن و این حرکت دشمن است.»

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: «بدون تبیین حقیقت، افکار عمومی در ظلمت و فضای غبارآلود باقی خواهد ماند و دشمن سوءاستفاده خواهد کرد.»، «تبیین اساس کار ما است. ما با ذهن‌ها و دل‌ها مواجهیم؛ باید دل‌ها قانع بشود. اگر دل‌ها قانع نشد، بدن‌ها به راه نمی‌افتد.» بنابراین «امروز همه‌‌ی ما بایستی در میدان تبیین حرکت بکنیم.» که تمامی این موارد بخشی از بیانات حضرت آقا در سال‌های مختلف درباره «جهادِ تبیین» است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: البته مسئولین و مدیران کشور هم وظیفه‌ی تبیینی دارند. ممکن است مردم در قبال برخی تصمیمات مسئولین و سیاست‌ها دچار ابهام شوند لذا بر اساس بیانات آقا که فرمودند: «باطن این تصمیم را، یا استدلال بر این تصمیم را نمی‌دانند؛ چون نمی‌دانند، معترض می‌شوند. خیلی خب، برای آن‌ها تبیین کنید؛ بعضی از چیزها هست که باید تبیین بشود و گفته بشود.»

وی در ادامه به روش تبیین در بیانات رهبری پرداخت و گفت: آقا در این رابطه در سال ۱۳۹۰ فرمودند: «راه تبیین هم همین است که در جلسات عمومی با مردم، بیان کنید، روشن کنید؛ سؤالات را مطرح کنند، شما جواب بدهید، این‌ها تبیین می‌شود؛ در رسانه‌ها هم پخش شود.» لذا شما باید فضای جلسات عمومی با مردم را فراهم کنید.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در خاتمه گفت: رهبری در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی در سال جاری در رابطه نقش دانشجویان در این موضوع فرمودند: «شما جوانان عزیز و دانشجویان عزیز به مسئله‌ی «تبیین» اهمّیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. هرکدام از شما به‌عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ می‌توانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار