کد خبر: 1070748
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

تعداد احزاب مورد تأیید وزارت کشور زیاد است، طبق قوانین جدید به ۱۳۰ تا ۱۴۰ حزب رسیده‌ایم که برخی از آنان فقط یک مجوز در جیب یک خانم یا آقا هستند و برخی دیگر هم که فعال هستند در انتخابات با همراهی چند حزب دیگر ائتلاف می‌کنند که خاصیت ژله‌ای دارند.
به گزارش مهر، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری صبح دیروز خود در خصوص مصاحبه اخیرش توضیح داد و گفت: هر مسئولی روی کار می‌آید، سعی دارد مسئولان قبل از خود را مقصر جلوه دهد، بر این اساس عنوان کردم که اوایل انقلاب تا چند سال شرایط را به حکومت شاهنشاهی نسبت می‌دادیم که درست هم بود، اما بعد از گذشت چهار دهه باید دستاورد خودمان را داشته باشیم.
باهنر ادامه داد: متأسفانه بعد از مصاحبه‌ای که انجام دادم، برخی رسانه‌ها از خارج یا داخل با بداخلاقی، جملاتی را به صحبت‌های من اضافه کردند و اینطور آن را منتشر کردند که گویی من از خوبی اقدامات حکومت شاهنشاهی حرفی زده‌ام. من هرگز چنین حرفی نزده‌ام و این اعتقاد را ندارم و فکر می‌کنم اگر صد‌ها سال از ناجوانمردی‌ها و کم‌کاری‌های رژیم طاغوت بگوییم، باز هم تمام شدنی نیست. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی درباره ادغام شورای وحدت و شورای ائتلاف و تصمیم برای چگونگی حضور در انتخابات ۱۴۰۲ گفت: من معتقد هستم در نظام مردم‌سالاری دینی، ما ناچار به داشتن چند حزب فراگیر قدرتمند، موضع‌دار و متولی‌دار هستیم. برخی هم معتقدند باید دو حزب داشته باشیم یا برخی دیگر موافق حضور چند حزب در کشور هستند، البته تک‌حزبی بودن پاسخگو نیست و در نظام جمهوری اسلامی هم مدنظر نبوده است.
وی با اشاره به اینکه کارکرد احزاب به مردم‌سالاری شکلی منسجم می‌دهد، عنوان کرد: در شرایط فعلی تعداد احزاب مورد تأیید وزارت کشور زیاد است، ما احزاب زیادی داریم، طبق قوانین جدید به ۱۳۰ تا ۱۴۰ حزب رسیده‌ایم و البته برخی از آنان فقط یک مجوز در جیب یک خانم یا آقا هستند و برخی دیگر هم که فعال هستند در انتخابات با همراهی چند حزب دیگر ائتلاف می‌کنند که خاصیت ژله‌ای دارند. باهنرگفت: این احزاب ناچاراً در زمان انتخابات باید با یکدیگر ائتلاف کنند و خروجی این رویه منجر می‌شود که اهداف مدنظر برخی جریان‌های سیاسی محقق نشود. جبهه‌ها و ائتلاف‌ها خاصیت ژله‌ای دارند و قوام و ثبات ندارند. در انتخابات‌های قبلی هم شاهد بوده‌ایم که ائتلاف‌ها در هر دوره یک اسم جدید پیدا می‌کند، مثل شانا و جمنا. در شرایط فعلی شورای ائتلاف و شورای وحدت باید تلاش کنند یکپارچه شوند و باهم مسیر را ادامه دهند، همچنین در جبهه مقابل نیز اصلاح‌طلبانی که با اصل نظام مشکل ندارند، توصیه ما به آن‌ها این است که به سمت تشکیل یک حزب فراگیر بروند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: در انتخابات اکثر انرژی ما صرف ایجاد وحدت داخلی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار