کد خبر: 1070435
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

مرکز آمار ایران شاخص قیمت مصرف‌کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای در آبان ۱۴۰۰ را منتشر کرد که براساس آن فاصله تورمی دهک‌ها نسبت به ماه قبل ۴/۰ واحد درصد افزایش داشته است.
به گزارش مرکز آمار ایران، بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۳/۲ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۸/۲ درصد) ۴/۰ واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۱/۱ واحد درصد کاهش و گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۸/۲ واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد.
محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۶۰/۵ درصد برای دهک‌های دوم و سوم تا ۷/۵۸ درصد برای دهک دهم است.
نرخ تورم کل کشور در آبان ۱۴۰۰ برابر ۴۴/۴ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای دربازه ۴۴/۰ درصد برای دهک‌های هشتم و نهم تا ۲/۴۷ درصد برای دهک دوم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم ۱۲ ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۵/۶۰ درصد برای دهک‌های دوم و سوم تا ۷/۵۸ درصد برای دهک دهم است. همچنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» بین ۲/۴۱ درصد برای دهک دهم تا ۹/۳۳ درصد برای دهک اول است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار