کد خبر: 1070062
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
وزير نفت:
ارائه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی قطعا شفافیت بیشتری در پی خواهد داشت و دسترسی متقاضیان را خیلی راحت‌تر و بهتر خواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاين، جواد اوجی پس از جلسه مشترک مسئولان دیوان محاسبات و وزارت نفت درباره برنامه این وزارتخانه برای جبران ترک فعل گذشته در فعال کردن بورس انرژی گفت: دولت سیزدهم از ابتدای کارش همکاری خوبی با بورس انرژی هم در عرضه فرآورده‌ها و هم در عرضه نفت خام داشته است.

وی تصریح کرد: البته این بحث هم مطرح است که بسیاری از خریداران دوست ندارند اسامی شان لو برود و مطرح شود، اما قطعا رابطه تنگاتنگ خوبی با بورس انرژی به ویژه در موضوع فرآورده‌ها اعم از نفت کوره، بنزین و نفت وگاز خواهیم داشت و ما هم معتقدیم که فعال شدن بورس انرژی به شفافیت بیشتر منجر خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به جلسه با مسئولان دیوان محاسبات گفت: نخستین نشست ما با رئیس دیوان محاسبات و نمایندگان سایر دستگاه‌های نظارتی برگزار و دغدغه ها، چالش ها، نواقص و انحرافات بودجه در سال‌های گذشته و امسال مطرح شد.

آقای اوجی افزود: گزارش خوبی که از جانب دستگاه‌های نظارتی ارائه شد و با تعامل خوبی که آقای بذرپاش با همه دستگاه‌های اجرایی برقرار کرده است، قطعا بسیاری از مسائل، دغدغه‌ها، مشکلات و انحرافات رفع خواهد شد.

وی گفت: از آن سو بنده و معاونان وزیر نفت نیز مسائل و مشکلاتی که در خصوص سرمایه گذاری که از طرف نفت و گاز کشور رقم خورده است و چالش‌هایی که در تولید گاز، نفت و فرآورده‌های آن داریم، مطرح کردیم.

وزیر نفت افزود: مسئولان دیوان محاسبات نیز پیشنهاد‌هایی مطرح کردند و همانطور که آقای بذرپاش گفت بهتر است با نزدیک شدن به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه این موضوعات در چنین نشست‌هایی مطرح شود که قطعا سبب می‌شود کسری بودجه به کمترین ارقام برسد.

اوجی گفت: همچنین در گزارش تفریغ بودجه مواردی از انحرافات از قانون مطرح شد که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است و با برگزاری این جلسات، هماهنگی و تعاملی که میان وزارت نفت و دیگر دستگاه‌های نظارتی وجود دارد، این انحرافات رفع خواهد شد.

وی با قدردانی از رئیس دیوان محاسبات بابت ایده برگزاری این جلسات مشترک تاکید کرد: وزارت نفت قطعا قول می‌دهد که تعاملش با دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی دیگر تنگاتنگ خواهد بود و هدف ما این است که موضوع امنیت انرژی کشور که بسیار اهمیت دارد به خصوص در شرایط کنونی تامین شود.

وزیر نفت افزود: به ویژه در شرایط کنونی این موضوع کمک زیادی به اقتصاد ملی و تامین منابع مالی کشور می‌کند.

اوجی گفت: از آقای بذرپاش قول گرفتیم که این جلسات مشترک مستمر باشد تا جایی که مسائل موجود حل و فصل شود و به مکاتبات و مشکلات  آتی منجر نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار