کد خبر: 1068764
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
مدیران رادیو ورزش با حضور در مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه تهران با مدیران این مرکز تحقیقاتی دیدار و گفتگو نمودند.
سرویس فرهنگ وهنر جوان آنلاین: به گزارش رادیو ورزش؛ در این نشست مشترک که به منظور تعامل و هم افزایی مراکز تحقیقاتی ورزشی کشور با رسانه ملی به ویژه رادیو تخصصی ورزش تشکیل شد، بر لزوم بهره گیری از آخرین یافته‌های علمی تخصصی مراکز تحقیقاتی ورزش کشور در تولید برنامه‌های رسانه‌ای تاکید شد.

مهدی آذرمکان مدیر شبکه رادیویی ورزش با بیان اقدامات رادیو ورزش در گسترش دانش عمومی در حوزه پزشکی ورزشی برنامه "نسخه ورزشی" را شاخص‌ترین برنامه در این خصوص برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با همکاری کارشناسان این مرکز این قبیل موضوعات با هدف ارتقای سواد حرکتی جامعه به برنامه‌هایی با مخاطب خانواده، بانوان و نوجوانان این شبکه هم گسترش یابد.

دکتر کردی رئیس مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه تهران با ابراز خوشنودی از پیشگامی رسانه در ایجاد همکاری ضرورت این ارتباط را مهم بر شمرد و با ارائه آماری از میزان تحرک و فعالیت بدنی اعضای جامعه و روند رو به کاهش آن در ایام کرونا بر لزوم تولید برنامه‌های مشترک با هدف ارتقای سطح فعالیت‌های بدنی جامعه تاکید کرد.

وی با برشمردن فعالیت‌های مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه تهران به ویژه در حوزه‌های تولید مقالات علمی و خدماتی که این مرکز به ورزشکاران حرفه‌ای کشور در درمان آسیب‌های ورزشی آنان ارائه می‌دهد؛ اظهار امیدواری کرد با تعاملات جدید رسانه ای، اقشار بیشتری از جامعه از خدمات این مرکز بهره گیرند.

در ادامه مدیران رادیو ورزش و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات علوم پزشکی ورزشی دانشگاه تهران به بیان نظرات خود پرداختند و بر استفاده از ظرفیت اعضای انجمن پزشکی ورزشی کشور در برنامه‌های تخصصی رادیو ورزشی و تولید برنامه‌های کوتاه و پرتکرار برای بهره برداری عموم مخاطبان، توجه به پیشگیری مقدم دانستن آن بر درمان، روانشناسی ورزش و علم تغذیه ورزشی نیز اشاره نمودند.

در حال حاضر بیش از ۱۱۴ متخصص رشته پزشکی ورزشی در کشور فعالیت می‌کنند که با این افراد متخصص قادر خواهند بود در  پیشگیری و درمان بیماری‌ها با استفاده از فعالیت‌های بدنی و همچنین درمان اختلالات ناشی از ورزش و به طور عام در تشویق و راهنمایی افراد جهت تبعیت از شیوه زندگی فعال به شهروندان خدمات خود را ارائه نمایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار