کد خبر: 1066186
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که اگر طالبان به تعهداتش عمل نکند اهرم فشار لازم را در اختیار داریم تا آن‌ها را پاسخگو قرار دهیم.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو اظهار داشت که کشور‌های عضو این سازمان برای مقابله با تهدید‌های احتمالی از افغانستان آمادگی دارند.

وی افزود که در صورت نیاز از راه دور مناطق تهدید کننده را هدف قرار خواهیم داد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد که آمریکا و ناتو اهرم فشار لازم بر طالبان را در اختیار دارند بنابراین این گروه باید به تعهداتش عمل کند.

استولتنبرگ همچنین اظهار داشت که اهرم فشار اقتصادی و دیپلماتیک همچنان علیه طالبان وجود دارد و طالبان باید درباره حقوق بشر و مبارزه با تروریسم پایبند و پاسخگو باشد.

وی گفت که ناتو نگران تبدیل شدن افغانستان به پایگاه گروه‌های تروریستی از جمله داعش و القاعده است.

این اظهارات همزمان با اجلاس دو روزه وزرای دفاع ناتو در بروکسل در حالی ابراز شده است که طالبان همواره تاکید کرده که از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نخواهد شد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در واکنش پیش از این نیز درباره اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفته بود که اکنون زمان قدرت نمایی پایان یافته و ناتو باید اظهاراتش را مطابق «اصول دیپلماتیک» مطرح نماید.

مجاهد در این باره به «آریانا نیوز» گفته بود: دبیرکل ناتو هم تا وقتی شاید درد‌های خود را حس بکند و چیز‌هایی را در مورد ناکامی‌هایشان بگویند که، اما این را باید بدانند که زمان حملات گذشته است، ۲۰ سال پیش ثابت ساخت که این اقدامات نتیجه نداده است و باید از راه دیپلماتیک انجام دهند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار