کد خبر: 1065010
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان خبر داد؛
امیرمسعود شهبازی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در سه سال گذشته با وجود این که بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی دام در کشور به صورت پراکنده وجود داشت اما در گلپایگان مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان،مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان افزود: با انجام سمپاشی به موقع و کافی میزان کانون‌های تیلریوز (زردی گاو و گوسفند) در گلپایگان ۲۰۰ درصد در طول سه سال کاهش یافته است.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان افزود: در طرح ریشه کنی طاعون نشخوار کنندگان بیش از ۱۰۰ هزار رأس دام سبک علیه این بیماری واکسینه شدند و حتی در منطقه حفاظت شده حیات وحش موته که در مجاورت شهرستان قرار دارد نیز بیماری طاعون نشخوار کنندگان گزارش نشده است

شهبازی گفت: در روستای «هرستانه» اردوی جهادی یک روزه به منظور واکسیناسیون دام سبک دامداران علیه انواع بیماری‌ها انجام شد.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان تصریح کرد: از آنجایی که سلامت مردم خط قرمز شبکه دامپزشکی است با اجرای طرح بازدید روزانه از فراورده‌های خام دامی و کشتارگاه دام و طیور شهرستان گلپایگان تخلفات بهداشتی کاهش یافته است.

شهبازی در رابطه افزایش قیمت تخم مرغ در گلپایگان، گفت: کمبود نقدینگی و کمبود نهاده‌های خوراک طیور و افزایش بیش از حد پولت تخم‌گذار موجب گران شدن و کاهش ۵۰ درصدی تولید تخم مرغ در گلپایگان شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۸ تن گوشت مرغ در کشتارگاه تولید می‌شود، افزود: مصرف روزانه گوشت مرغ در گلپایگان هفت تن است که مازاد مصرف به شهرهای خوانسار و بویین میاندشت و فریدن و فریدون‌شهر صادر می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه در شهریور ماه سال جاری در سد گلپایگان و کوچری ۳۵۰ قطعه ماهی‌ها از نوع کپور مولد در دو مرحله تلف شد، افزود: این ماهی‌ها پس از نمونه‌گیری و معاینه بالینی برای تشخیص نهایی به واحد تشخیص بیماری‌های سازمان دامپزشکی فرستاده شد.

وی افزود: تلف شدن ماهی‌ها در اثر آلودگی و بیماری عفونی نبود زیرا اگر آب سدها آلوده بود تمام موجودات داخل سد تلف می‌شدند بلکه افراد سودجو برای حجم بالای صید از روش‌های غیر استاندارد و غیر اخلاقی و یا طعمه‌های مسموم استفاده و موجب تلف شدن ماهی‌ها شدند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
این خبر خبرگزاری مهر است که کپی برداری شده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار