چرا باید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟
کد خبر: 1064101
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004Sov
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

چرا باید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چند بار در روز گوشی‌تان را برمی‌دارید و به صفحه آن نگاه می‌کنید؟ بقیه افراد جامعه هم مثل شما هستند. استفاده از گوشی‌های هوشمند، شبکه‌های مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی نقش مهمی در زندگی امروزی دارند. با در نظر گرفتن اینکه خریداران امروزی، کاربران دیجیتال هستند، باید برای تعامل با آن‌ها از روش‌های تازه‌ای استفاده کرد. مشاوره دیجیتال مارکتینگ به مدیران و صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا مشتریان خود را بهتر و دقیق‌تر بشناسند. برای آن‌که بخواهید کسب‌وکار خود را توسعه دهید و به درآمد بیشتر برسید، به حضور مشاور مارکتینگ در کنار خود نیاز دارید. 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف برای پیدا کردن جایگاه واقعی خود در دنیای مجازی کمک می‌کند. مشاور مارکتینگ راه‌های متفاوتی را برای بهینه سازی، توسعه و ارزیابی کسب‌وکار پیشنهاد می‌کند که تمامی این موارد منجر به رشد می‌شود. کسب‌وکارهای کوچک استارتاپی یا تازه کار، به استراتژی مشخص برای توسعه و رشد نیاز دارند. باتجربه‌ترهای بازار هم برای حفظ جایگاه و مقابله با موانع پیش‌رو، به حضور مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند. مشاور می‌تواند پاسخ تمامی سوالات شما را درباره فضای دیجیتال و تعامل با کاربران آن بدهد. علاوه بر آن، مشاوره به شما کمک می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه، مشکلات کسب‌وکار خود را رفع کنید.

انواع خدمات مشاور دیجیتال مارکتینگ

خدمات مشاور دیجیتال مارکتینگ باید جنبه‌های مختلفی از شرکت و سازمان را تحت تاثیر قرار دهد. متنوع بودن خدمات، ممکن است شما را در گرفتن مشاوره دچار سردرگمی کند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، گرفتن مشورت و راهنمایی قبل از دریافت خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌تواند موثر باشد. مشاور مارکتینگ می‌تواند در بخش‌های زیر به شما کمک کند:

وب‌سایت: مشاور مارکتینگ کسی است که مشخص می‌کند شما به چه چیزی نیاز دارید. در صورتی که نیاز به راه‌اندازی سایت اینترنتی است، مشاور می‌تواند بهترین راهنمایی‌ها را برای گرفتن موثرترین نتیجه به شما ارائه کند. مشاور، نیازهای سازمان و کاربران را با هم ترکیب می‌کند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

ارتباطات دیجیتالی: مشاور دیجیتال مارکتینگ با تحلیل کسب‌وکار شما، رقبا، دامنه کاربران و اهداف نهایی شما را مشخص می‌کند. برای آن‌که بخواهید بهترین نتیجه را از تعامل با کاربران اینترنتی بگیرید، باید از خدمات مشاوره استفاده کنید.

استراتژی‌های فروش: از جمله تفاوت‌های اصلی بازاریابی دیجیتال و سنتی، بزرگتر شدن دامنه کاری شماست. در مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌توانید متوجه شوید که چه کمپین‌هایی برای فروش محصولات و خدمات بهتر است یا چه محتوایی برای شما مفید است. 

ارزیابی عملکردی: حتی در صورت استفاده از بهترین ابزارها و سرویس‌های آنلاین، اگر ارزیابی و تحلیل درستی از مسیر کاری‌تان نداشته باشید، شکست خواهید خورد. مشخص کردن فاکتور‌ها و معیارهای حیاتی برای اندازه‌گیری عملکرد کسب‌وکار، وظیفه مشاور مارکتینگ است.

معرفی تکنولوژی‌ها و ابزارهای جدید: مشاور ممکن است به شما پیشنهاد استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهای جدیدی را بدهد. نتیجه استفاده از این ابزارها در بهبود عملکرد مدیریتی و سازماندهی و کنترل تیم است. 

چرا باید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

مزایای مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مزایای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ آنقدر زیاد است که می‌توان از آن به عنوان یکی از حیاتی‌ترین کارهای هر کسب‌وکار نام برد. اما برای آن‌که بخواهیم مزایای حضور مشاور مارکتینگ را در کنار تیم خود بیان کنیم، باید تمامی خدمات مارکتینگ را در نظر بگیریم. بر اساس نتایجی که با حضور مشاور به دست می‌آید، می‌توان موارد زیر را از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های مشاوره دیجیتال مارکتینگ نام برد:

شما می‌توانید همیشه در بین بهترین‌های حوزه کاری خودتان قرار داشته باشید

در مقایسه با دیگر رقبا، قابل اتکا‌تر و مطمئن‌تر خواهید بود

تیم داخلی شرکت یا سازمان، منظم‌تر خواهد شد

می توانید همواره روی رشد تمرکز داشته باشید

امکان استفاده از از دیدگاه‌ها و نظرات تخصصی در کار وجود دارد

می توانید از به‌روزترین و جدیدترین ابزارها استفاده کنید

هدفمندتر خواهید شد و ساختار کسب‌وکارتان بهبود می‌یابد

امکان استفاده از تجربه فردی و کاری مشاور را خواهید داشت

آزمون و خطا نخواهید داشت و تنها در مسیر درست قدم بر می‌دارید 

زمان را از دست نمی‌دهید و می‌توانید سریعاً توسعه پیدا کنید

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ در بخش‌های متفاوتی دسته بندی می‌شود. شما می‌توانید در هنگام بستن قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ، حدود اختیارات مشاور مارکتینگ را مشخص کنید. اما با در نظر گرفتن ویژگی‌های شغلی و نیازهایی که هر کسب‌وکار برای حضور در فضای دیجیتال دارد، موارد زیر را می‌توان از جمله اصلی‌ترین وظیفه‌های مشاور نام برد:

بررسی جایگاه فعلی شرکت و سازمان و مشخص کردن نیازها برای تعیین استراتژی و برنامه

انجام مارکت ریسرچ برای مشخص کردن نقاط قوت کسب‌وکار و پیدا کردن فرصت‌های بازاریابی

تدوین و توسعه استراتژی بازاریابی بر اساس اهداف و بودجه مشخص شده

مشخص کردن جزئی و دقیق استراتژی و برنامه‌های بازاریابی

دادن مشاوره برای برندسازی، ارتباطات و دیگر بخش‌های مارکتینگ

مشخص کردن مسیر بازاریابی با استفاده از موثرترین متد‌ها و ابزارها

همکاری با ما تیم داخلی یا خارجی شرکت و سازمان

زیر نظر گرفتن پروژه‌های مارکتینگ و تحلیل نتایج

ارائه گزارش با در نظر گرفتن عملکرد، بهبودها و پیشنهادات تازه

چه افراد و سازمان‌هایی به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

تمامی بیزینس‌های شخصی و سازمانی که به دنبال کسب جایگاه مناسب در فضای دیجیتال هستند، باید دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ را در اولویت‌های خود قرار دهد. در صورتی که شما با کاربر اینترنتی و آنلاین در ارتباط هستید، باید از کمک مشاور مارکتینگ استفاده کنید. مشاور دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تمامی جنبه‌های درون سازمانی و برون سازمانی شما را تحت تاثیر قرار دهد. شکل‌دهی، ایجاد ساختار و تیم سازی مشاور دیجیتال مارکتینگ، تمامی عملکردهای کسب‌وکار شما را بهتر خواهد داد.

مراحل دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ 5 مرحله کلی دارد که باید به ترتیب و به طور کامل انجام شود. انجام نشدن هر یک از این مراحل، باعث می‌شود که نتیجه درست و موثر به دست نیاید. 

تحلیل swot: شامل تحلیل و بررسی نقاط قوت (Strengths)، نقاط ضعف (Weaknesses)، فرصت‌ها (Opportunities) و تهدیدها (Threats) 

مشخص کردن اهداف smart: تمامی اهداف باید مشخص (Specific)، قابل اندازه گیری (Measurable)، قابل دستیابی (Achievable)، مرتبط (Relevant) و در محدوده زمانی مشخص (Time BOUND) باشند.

مشخص کردن مخاطبان هدف

تحلیل رقبا

تشکیل تیم اجرایی و مجهز کردن آن‌ها به ابزارها و امکانات روز 

تعرفه مشاور دیجیتال مارکتینگ

شاید در سایت‌های اینترنتی با آگهی‌های مشاوره رایگان دیجیتال مارکتینگ روبرو شده باشید. نمی‌توان به یقین خوب یا بد بودن مشاوره رایگان مارکتینگ را مشخص کرد. اما با نظر گرفتن تمامی جوانب، باید این احتمال را داد که صرف گرفتن مشاوره رایگان ابتدایی و اولیه نمی‌تواند راه‌گشای کار شما باشد. زمانی که مشاور برای یاد گرفتن و تجربه کسب کردن صرف می‌کند، به اندازه تعرفه مشاوره دیجیتال مارکتینگ او است. برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از مشاوره رایگان اولیه استفاده کنید اما نباید انتظار رایگان بودن کل پروسه را داشته باشید. تعرفه مشاور مارکتینگ متناسب با حجم و نوع خدماتی که دریافت می‌کنید، محاسبه می‌شود. در بستن قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ قطعاً باید هزینه‌ها و شرح خدمات به شکل شفاف مطرح شود.

دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ از منتوریکس

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس به شما کمک می‌کند تا جایگاه فعلی خود را در دنیای دیجیتال حفظ کنید یا آن‌که جایگاه بالقوه خود را به دست آورید. منتوریکس دانش و تجربه را در کنار هم استفاده می‌کند تا بهترین نتیجه برای شما رقم بخورد. به‌روز بودن منتوریکس به شما کمک می‌کند تا جدیدترین متدولوژی‌ها و استراتژی‌ها را برای بهترین شدن استفاده کنید. مشاوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس شامل تمامی خدمات مارکتینگ آنلاین است و در تمامی حوزه‌های کسب‌وکار ارائه می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت راهنمایی و رفع ابهام با پشتیبانی منتوریکس در تماس باشید. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی