کد خبر: 1062717
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
رادیو فرهنگ به ادبیات دفاع مقدس می‌پردازد

در قالب ۲۰ عنوان برنامه، رادیو فرهنگ هفته دفاع مقدس را پاس می‌دارد.
رادیو فرهنگ با هدف تبیین ارزش‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس و انتقال این آموزه‌ها به نسل جدید و اهمیت دفاع مقدس در حفظ تمامیت ارضی کشور، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن خاطره شهدا، جانبازان و اسرا و مفقودین، معرفی دستاورد‌های معنوی دفاع مقدس با تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های مختلف هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارد.
در طول هفته دفاع مقدس در این شبکه رادیویی ویژه‌برنامه‌های محیطی با همکاری باغ موزه دفاع مقدس، ارتش جمهوری اسلامی، فرهنگسرای ارسباران، حوزه هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین برنامه‌های زنده و ضبطی تبیینی و آگاهی‌رسان، بررسی سینمای دفاع مقدس، نقالی عملیات‌های دفاع مقدس، کتاب‌شناسی دفاع مقدس، دفاع مقدس در آیینه شعر و ادب فارسی و تاریخ و فرهنگ جبهه تدارک دیده شده است.
علاوه بر برنامه‌های منعطف در جدول پخش این رادیو که به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد، هفت عنوان به صورت ویژه در هفته دفاع مقدس روانه آنتن می‌شود. برنامه زنده «از سنگر تا میدان» در هفت قسمت با موضوع گفتگو با فرمانداران و نویسندگان دفاع مقدس شنبه تا پنج‌شنبه ساعت۱۳ پخش می‌شود، مجله رادیویی «آن روزها» در هفت قسمت با فرماندهان جنگ و نویسندگان در حوزه دفاع مقدس گفتگو می‌کند.
ویژه‌برنامه «سنگر به سنگر» روایت عملیات‌ها از زبان فرماندهان و رزمندگان و استمرار فرهنگ پایداری و مقاومت است. در مجله رادیویی «هفت نمای ماندگار» نیزدر هفت قســمت، ســینمای دفاع مقدس بررسی می‌شود. در برنامه گفتارمحور «آیین کتاب» هم در دو قسمت از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.
برنامه «با کاروان شهید» این هفته، شهدای دفاع مقدس را معرفی می‌کند و در برنامه «ایران دخت» نیز هر روز با بانوان موفق هشت سال دفاع مقدس گفتگو می‌شود. در برنامه‌های «سرزمین من»، «هفت اقلیم»، «ققنوس» و «هفت کوچه»، «گفتارش» و «شنیدنی‌های تاریخ» نیز بخش‌هایی به موضوع فرهنگ شهادت و دفاع مقدس اختصاص یافته است. نوجوانان به مناسبت چهل‌و‌یکمین سالگرد دفاع مقدس در برنامه «جوانه ها»، داستان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کنند.
رادیو فرهنگ با برنامه «با کاروان شعر وموسیقی» به بررسی موسیقی‌های تولید شده در دوران دفاع مقدس، مروری بر تصنیف‌ها و سرود‌های هشت سال جنگ تحمیلی و گفتگو با تولیدکنندگان این آثار خواهد پرداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار