کد خبر: 1057888
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
محمدرضا ورزی، کارگردان سینما و تلویزیون مطرح کرد
سیدمرتضی ذاکر

«عملکرد بنیاد سینمایی فارابی طی هشت سال گذشته هیچ سنخیتی با سیاست‌های مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد! یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرداختن به مفاخر ملی است. دوستان طی هشت سال گذشته چه کار دیگری در حوزه مفاخر ملی انجام داده‌اند؟ آیا یک اثر دینی ساخته شده؟ آیا یک اثر با موضوع انقلاب اسلامی ساخته شده است؟»
محمدرضا ورزی، کارگردان سینما و تلویزیون که این روز‌ها و بعد از گذشت ۱۰ سال شاهد اکران فیلم سینمایی وی به اسم «قصه عشق پدرم» با بازی مرحوم چنگیز جلیلوند، دوبلور فقید و سرشناس کشورمان هستیم با انتقاد از عملکرد مدیران سینمایی دولت روحانی و برخورد جناحی و سیاسی بنیاد سینمایی فارابی با برخی فیلمسازان به تسنیم می‌گوید: من شش سال پیش، فیلمنامه‌ای را حول محور زندگی یکی از مفاخر ملی کشورمان نوشتم و آن را هم در تلویزیون و هم در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کردم. به همراه آقای شریفی‌نیا که بنا بود در آن مقطع تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده بگیرد، به بنیاد سینمایی فارابی رفتیم و با مدیرعامل بنیاد جلسه‌ای را حول حمایت از این فیلم برگزار کردیم. آقای تابش در آن جلسه به ما گفت که من با شما و فیلمنا‌مه‌تان جناحی برخورد نمی‌کنم، اما عملاً جناحی برخورد کردند. در نهایت بدون اینکه فیلمنامه را خوانده باشند، به ما اعلام کردند حمایت از این فیلم در اولویت ما نیست. گویی آقایان، فارابی را مِلک طِلق خود می‌دانند و اگر من و تفکر امثال من در چارچوب سلیقه‌شان تعریف نشود، باید حذف شویم!
کارگردان سریال تلویزیونی «معمای شاه» در ادامه اظهار می‌دارد: ما امکانات و توانمندی‌های لازم برای ساخت آثار ارزشمند و ماندگار سینمایی در حوزه‌های تاریخی، چه تاریخ اسلام و چه تاریخ ایران را در اختیار داریم. حتماً باید منتظر باشیم تا هالیوود بیاید درباره زندگی امام خمینی (ره) با روایت مطلوب خود فیلم بسازد؟! زندگی امام خمینی (ره) به مراتب جذاب‌تر و دراماتیک‌تر از زندگی عمرمختار است. امام خمینی (ره) شخصیتی جهانی بود، اما عمرمختار شخصیت جهانی نبود بلکه به واسطه سینما و فیلمی که درباره‌اش ساخته شد به شخصیتی جهانی بدل شد. با وجود این، اما فیلمی در شأن زندگی امام خمینی (ره) ساخته نشد. انگار سینما مال ما نیست و دست جریان خاصی افتاده است و توسط این جریان مدیریت می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار