کد خبر: 1056880
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
فرماندار شهرستان پارس‌آباد:
فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: در قالب الگوی جدید کشت و تنوع‌بخشی به محصولات تولیدی در مغان، تولید بادام زمینی در پارس‌آباد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ابراهیم امامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این شهرستان که بیش از ۲۲ نوع محصول متنوع در طول سال تولید می‌کند، در تولید بادام زمینی نیز ظرفیتی بی‌نظیر داشته به گونه‌ای که در چند سال اخیر سطح زیر کشت این محصول ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن تولید بادام زمینی با کیفیت در اراضی این شهرستان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: به ازای هر هکتار کشاورزان چهار تن بادام زمینی را در اراضی حاصلخیز پارس‌آباد برداشت می‌کنند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد تنوع ارقام تولیدی این محصول را در منطقه یادآور شد و گفت: گردش مالی تولید این محصول بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال است که جمعیت گسترده‌ای در تولید این محصول مشغول به کار هستند.

امامی افزود: در سال زراعی گذشته بیش از ۲۳۰ هزار نفر روز اشتغال در سطح اراضی بادام زمینی از مرحله کشت تا برداشت، عرضه و فرآوری آن به وجود آمد که قطعاً امسال این ظرفیت اشتغال ارتقا می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی واحد فرآوری و تولید با ارزش محصول بادام زمینی با تنوع تولید متناسب با ذائقه مردم هستیم که دو نفر از سرمایه‌گذاران قدم‌های اولیه را در این حوزه برداشته‌اند و قطعاً ما نیز یاریگر آنها در این زمینه خواهیم بود.

امامی اضافه کرد: با توجه به اینکه پارس‌آباد منطقه حاصلخیز در کشت و زرع بادام زمینی است، امیدواریم در اولین فرصت کارخانه فرآوری این محصول و بسته‌بندی آن را شاهد باشیم تا جلوی دلال بازی در فروش و عرضه این محصول در سال زراعی جاری گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر