کد خبر: 1052565
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
خواسته علی رهبری از رئیس‌جمهور آینده

متأسفانه هیچ چیز سر جای خودش نیست. وضع هنرستان‌های موسیقی، صدا و سیما و دانشگاه هنر بسیار اسفناک است، چرا باید اینجور باشد، مادامی که بودجه‌شان نسبت به قبل هم بهتر شده است.
علی رهبری، آهنگساز و رهبر ارکستر‌های معروف جهان که دلی پر از دولت رو به پایان روحانی دارد، با بیان این مطلب خواسته‌های خود از رئیس‌جمهور آینده را مطرح کرد و به فارس گفت: من از رئیس‌جمهور آینده تقاضا دارم ببینند در دوره‌های آقای خاتمی، آقای احمدی‌نژاد و آقای روحانی چه اشتباهی کرده‌اند که این آب گل‌آلودتر شده است. اینکه همان گروه از اول امور را به دست گرفتند و متأسفانه حتی در دوران آقای احمدی‌نژاد باز هم تمام اختیارات به آن‌ها واگذار شد. در دوره آقای روحانی هم که تبلیغ کرده بودند که می‌خواهند موسیقی را سر و سامان بدهند، ارکستر سمفونیک را تقویت کنند، باز هم با همان گروه در قالب شورا و هیئت امنا کار کردند و اگر شما هم بخواهید از همین سیستم و همین افراد استفاده کنید، باز هم اوضاع بدتر خواهد شد.
وی ادامه داد: یک گروه مافیایی حدود ۱۰ نفری در تمام این سال‌ها تمام اختیاراتی را که رئیس‌جمهور و وزیر در حوزه موسیقی دارند از دستشان گرفته‌اند و تصمیمات بزرگ را آن‌ها اتخاذ می‌کنند. حالا این مسئله به کنار، چیزی که بیشتر ناراحت‌کننده است اینکه این افراد سطح بسیار پایینی از نظر موسیقی دارند و موسیقی را در سطح همان خودشان و دوستانشان نگه داشته‌اند و نکته دیگر اینکه بودجه‌ای که خیلی هم بالا نیست و متوسط است همان را هم تقریباً بین دوستان و آشنایان خود تقسیم می‌کنند، بنابراین آقای رئیس‌جمهور آینده، شما خواهید دید که زندگی این ۱۰ نفر و چند تن از دوستانشان بسیار عالی است و حتی از اروپا هم بالاتر است ولی بقیه هنرمندان موسیقی ایران اوضاع چندان خوبی ندارند و از این پروژه‌ها و بودجه‌ها و فعالیت سازنده بی‌نصیب هستند.
این هنرمند عرصه موسیقی در ادامه گفت: من پس از مدتی متوجه شدم آب موسیقی به شدت گل‌آلود است و موسیقیدانان حتی اگر در سطح بالایی هم باشند، دارند در این آب گل‌آلود زندگی می‌کنند. پیگیری کردم و متوجه شدم بدترین اخلاق آشنا و فامیل‌بازی بر موسیقی ایران حاکم است. متأسفانه هیچ چیز سر جای خودش نیست. وضع هنرستان‌های موسیقی، در صدا و سیما و دانشگاه هنر بسیار اسفناک است. چرا باید اینجور باشد، مادامی که بودجه‌شان نسبت به قبل هم بهتر شده است. معتقدم رئیس‌جمهور آینده باید در موسیقی انقلاب کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار