کد خبر: 1052299
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
امام جمعه خرم آباد:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات گفت: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و انقلاب است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی، ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارگزاران حج در استان لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با تبریک دهه کرامت گفت: مقام و منزلت مادر در آن حدی است که بهشت زیر پای مادر است، دختر هم دوازده برکت دارد به آن نازل می شود که باید مراقبت کرد و از سفره الهی بهره برداری کنیم خداوند از این اجرها و ثواب ها فراوان می دهد اما مهم حفظ اجر و پاداش است.

امام جمعه خرم آباد با توجه به قرین شدن هفته حج با دهه کرامت افزود: در باب حج هم به عنوان قبلگاه مسلمانان بعد از مسجدالاقصی این که ما نماز را به سمت و سوی کعبه می خوانیم ،نماز همه ما به سمت خانه خداست یعنی آنجا کانون محبت همه مسلمانان است که دلهای همه مسلمانان در آنجا متمرکز است و در آنجا با هم دیگر پیوند دارند و این پیوند و وحدت حسنش این است که مسائل و مشکلات عبادی و سیاسی و اجتماعی مسلمانان در آن محلی که کانون عواطف و احساسات است در آنجا متمرکز شود و تبلورش آنجا مشاهده میشود و قدرتش در آنجا بر علیه دشمنان اسلام نمایان شود .

تجلی قدرت مسلمانان در مناسک حج به نمایش گذاشته می شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه تجلی قدرت مسلمانان در مناسک حج به نمایش گذاشته می شود، افزود:مسائل جهان اسلام در مراسم حج به نمایش گذاشته می شود ،حضرت امام حسین(ع) قبل از اینکه به دهم محرم ماه سال ۶۱ هجری برسد، مکه را به عنوان مکانی که پیام خود را برساند و همچنین در سالهای قبل از واقعه ۶۱هجری امام حسین (ع) در موسم حج یک اجتماع هزار نفری حضور پیدا کردند که در آن اجتماع از بزرگان ،عشایر و متنفذین جمع شده بودند و مسائل سیاسی و اجتماعی روز را بیان کردند و به تشریح وضعیت مسلمانان در آنجا پرداختند.

وی عنوان داشت: هدف از برپایی موسم حج که سالی یکبار، هفته ای یکبار در نماز جمعه برپا می شود، برای این است که مسلمانان عظمت خودشان را به دشمنان دین اسلام آشکار کنند و در عین حال اعمال دینی و عبادی آن هم محفوظ است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه شما مدیران و کارگزاران متکفل برگزاری موسم حج می شود دارای آثار مثبت و ارزشمند فرهنگی و دینی است و فضای استان و شهر را در آن ایامی که حجاج در حال رفت و برگشت هستند فضای معنوی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه در فضای معنوی که در موسم حج همانند موجی همه جا را در بر می گیرد شما کار گزاران در ایجاد آن شریک هستید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی حج شده و ما را از این سفره معنوی محروم کرده خاطر نشان کرد: یکی از جنبه های سپاسگزاری به درگاه خداوند این است که در این موقعیت حساسی که ما با آن مواجه هستیم و مشاهده می کنیم بدخواهان آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم اشغالگر قدس و سلطنت طلب ها همه می گویند که پای صندوق رأی نرویم وقتی که این ها به ما علامت می دهند که پای صندوق رأی نرویم حتما نقشه ای برای این موضوع ترسیم کرده اند و پای صندوق رأی نرفتن یعنی بین نظام و مردم فاصله ایجاد شدن و قصد دارند که این فاصله را خودشان پر کنند و پر کردن این فاصله توسط دشمنان یعنی ایجاد فاصله بین جوانان و نوجوانان از نظام اسلامی است.

 وی افزود: هر نظامی موظف است رابطه مطلوبی با محیط و مردم خود داشته باشد و اگر نظامی نتواند این رابطه دلی و محبتی را با مردم ایجاد کند طبیعتا دشمنان فاصله را پر کرده و موجب آسیب و خطر برای آن نظام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه علیرغم اینکه نظام جمهوری اسلامی در طول این ۴۲ سال خدمات ارزشمندی را ارائه داده است ولی در عین حال دچار کمی ها و کاستی هایی می باشد که باید از آنها مراقبت نموده تا در گام دوم مبتلا به این کمی ها و کاستی ها نشویم.

امام جمعه خرم آباد خاطر نشان کرد: در شب تخلفات زیاد است زیرا چشم ها خواب است ولی روز تخلفات کم است چون چشم ها بیدار است به همین منظور وقتی که عدالت خواهی و مطالبه گری و همه متفرق و اختلاف داشتند مثل شب است پس ما باید مراقبت کنیم که هم مشارکت حداکثری صورت بگیرد و هم مردم خودشان ارتقا فرهنگی، رشد اقتصادی و ... را ببینند.

برچسب ها: انتخابات ، دشمن ، مردم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار